|
 |
 |
 |
  |
|
Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
Mağazalar renklenip raflar genişledikçe ambalajlı ürünlerin payı arttı. Gıda sanayimiz bu gelişmeye paralel olarak çok farklı ve yeni ürünlere yönlendi.
Türkiye'nin genel değişimine paralel olarak gıda ve perakende sektöründe devrim niteliğinde bir takım farklılıklar oluştu. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan tüketici kitlelerinin alışveriş konsepti değişti. Açık pazardan, marketten ve bakkaldan öteye geçemeyen alışveriş metodolojisi artan bir hızla büyük marketlerin, büyük alışveriş merkezlerinin istikametine doğru kaydı. İnsanların günlük ya da iki günlük alışverişleri haftada bir olarak toplu alışveriş şölenine dönüştü. Bir iki kese kağıdıyla alışveriş yapan tüketicilerin yerini bir tane geniş arabayı dolduran tüketiciler aldı. Dünyadaki gelişmelere bakıldığında gitmemiz gereken ciddi bir yol vardı. Şehirleşmeye yönelik hızla artan bir trendle birlikte Türkiye'deki perakendecilik de buna bağlı olarak alışveriş merkezlerine ve büyük marketlere kayarak bu yönde payını arttırdı. Bu değişim, ambalajlı ve hijyenik gıda ürünlerinin tüketicinin hayatına girmesinde büyük rol oynadı. Mağazalar renklenip raflar genişledikçe o rafları dolduran ambalajlı ürünlerin payı arttı. Hem ürün farklılıkları yönünden hem de ambalajlanmış ürün talebi yönünden gıda sanayiimiz çok farklı ve yeni ürünlere doğru yönlendirildi. Bunun neticesinde gıda sektöründeki birçok firma dünyadaki örnekler alınarak dünya kalite standartlarında ürünlerini üretme imkânlarına kavuştu. Pazarlamanın gücü tüketicinin ilgisiyle keşfedildi. Değişik gıda ürünleri ve markaları günümüzün vazgeçilmez birer parçası olmayı başardı.
BU SÜRECİ BİREBİR YAŞADIK Bahçıvan Gıda olarak bu süreci birebir yaşadık. Yirmi yıl evvel sadece bir-iki üründe, o da tüketicinin tam olarak tanımadığı bir firma iken bu gelişmelerin ışığında hem sanayi gücümüzü ve teknolojimizi kuvvetlendirerek hem de pazarlama ve satış ekibimizi güçlendirerek tüketicinin arzuladığı, müşterimizle yakın bir ilişki içerisinde, güvenli, bulunabilir ve istikrarlı bir marka oluşturma ve süreklilik arz ederek hiç sapmadan koyduğumuz hedefi ana prensiplerden taviz vermeden sürdürmeyi başardık. Bugün geldiğimiz noktada Bahçıvan markası farklı peynir çeşitlerindeki farklı ambalajlarıyla Türk tüketicisinin hayatında önemli bir peynir markası olarak başarısını elde etmiştir. Peynir gibi Türk tüketicisinin alışveriş alışkanlıklarını çok kolay değiştirmediği, belli standartları zorlamadığı bir tüketim ürünündeki yirmi yıl öncesindeki hedef çok zordu. Ama dünyadaki gelişmeleri doğru takip ettiğiniz zaman şartların Türkiye için de aynı olduğunu düşündüğünüzde sıfırdan amacınıza ulaşabiliyorsunuz.
GELİŞİM ANADOLU'YA YAYILACAK Yirmi yıllık süreç birçok konuda Türkiye'de önemli değişimlerin temeli ve ilk dönemi olmakla beraber Türkiye'nin geniş ve dinamik nüfusu, bölgesel gücü önümüzdeki sürecin geçirdiğimiz dönemden daha hızlı ve dinamik bir Türkiye umudunu vermektedir. Başta Avrupa Birliği süreci olmakla beraber uluslararası standartların hayatımıza daha fazla girecek olması yüksek enflasyon döneminin her geçen gün hayatımızdan çıkması kayıt dışı ile mücadele konusunda yarınların çok daha umut verici olması tüm sektörlerde alt yapısı sağlam vizyonu güçlü tüketiciyle güçlü ilişki içerisinde bütünleşmiş markaların, firmaların önümüzdeki yıllarda pazarda daha fazla olacakları hissiyatını bana vermektedirler. Türk tüketicisinin refah düzeyi yükseldikçe çok kaliteli, daha hijyenik, zengin çeşitli, sunum ve dağıtımı sağlıklı yapılan, markalaşmış firmaların ürünlerine daha fazla rağbet edeceklerdir. Bu trendin gerek büyük şehirlerde gerekse Anadolu'daki yada yeni yapılaşmakta olan yerlerde hızlanmasını beklemekteyim.
|
|
|
|
 |
DİĞER HABERLERİ |
 | Bakkal amcadan hipermarkete | 2005'te iki büyük evlilik! | Gıda harcaması 2.7 kat arttı | Rekabet sarhoş etti | Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı | Zorlandık ama inancımızı yitirmedik | Yavaşlamak düşmek demektir | Organizenin payı halâ çok düşük | 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız | Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız | AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz | Kahve tiryakisi oldular | Gıda denetimi için yeterli eleman yok | 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz | Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak | Kiler her şehirde olacak | Artık teknoloji emrimizde | Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz | Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor | Küçüğüm, onun için ucuzum | Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu | Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık | Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi | Tüketici yine kazanacak | Hem gıdada hem perakendede büyüdü | Onlar hastalandı, biz korktuk | Yeni kategorilerle atağa kalktı | Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek | Ülker Holding | Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik | 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor | AB, sofralarımızı değiştirecek | Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi | |
 |
|
 |
|