Oluşturma Tarihi 28 Ocak 2022 09:29
Çin Uluslararası Radyosunun haberine göre, Wöllenstein, Alman basınına verdiği demeçte, "3. ve 4. Kademe" otonom sürüş için şu anda gerekli teknik donanıma sahip olduklarını belirtti. Otonom sürüşün 3. kademesi, aracın zaman zaman kendi başına gidebildiği; 4. kademe ise sürücünün aracı kullanmaktan tamamen vazgeçebildiği ve otonom aracın bir yolcusu gibi oturabileceği anlamına geliyor.
VW, gelecek üç-dört yıl içinde 4. kademe tam otonom araçları Çin'de seri halinde imal edebileceğini belirtiyor. Söz konusu türden araçların salt otoyol üzerinde düz gitmenin ötesinde, kentsel alanlarda, örneğin kavşaklarda gibi karmaşık durumlarda da otonom sürüşü yapabilecek.
Kısa zaman öncesine değin bu alanda uluslararası rekabete ancak ayak uydurmaya çalışan Çinli üreticiler, şimdi artık elektrikli otomobil, otonom sürüş ve bağlantısallık konularında tam bir rekabet gücüne sahip. Bu nedenle Volkswagen, Çin'de araştırma ve geliştirme etkinliğini güçlendiriyor. Nitekim VW'nin Çin'deki yazılım şirketi Cariad'ın şu anda 700 olan çalışan sayısı önümüzdeki yıllarda ikiye katlanacak.
VW bu faaliyet yoluyla yalnızca Çin'de değil, Avrupa'da da ciddi bir rekabet gücüne sahip olmayı amaçlıyor. Nitekim hemen hemen tüm Çinli elektro-oto üreticileri şimdiden Avrupa piyasasına girmeye hazırlanıyor.