Google'ın dijital reklam satışları hızlandı

Google'ın dijital reklam satışlarındaki büyüme yaz aylarında hızlandı ve kurumsal ana şirketi Alphabet'in analistlerin tahminlerini aşan bir üç aylık kar elde etmesine yardımcı oldu.

Oluşturma Tarihi 25 Ekim 2023 09:27

Son Güncelleme Tarihi 25 Ekim 2023 09:33

Temmuz-Eylül dönemini kapsayan üçüncü çeyrek sonuçlarına göre Google'ın reklam satışları geçen yılın aynı dönemine göre %9 artış gösterdi. Bu artışlar Alphabet'in toplam gelirinin bir yıl öncesine göre %11 artarak 76,69 milyar dolara yükselmesinin ana nedeni oldu. Bu artış, Alphabet'in yaklaşık 20 yıllık büyümenin ardından Google'ın reklam gelirlerindeki benzeri görülmemiş düşüşü tersine çevirdiği Nisan-Haziran döneminde elde ettiği yıllık %7'lik gelir artışının üzerinde.

7.800'den fazla çalışanın çıkarılmasını sağlayan maliyet kesintileriyle birleşen yüksek gelir Alphabet'in %42'lik bir artışla 19,7 milyar dolar ya da hisse başına 1,55 dolar kar açıklamasını sağladı. Alphabet Eylül ayını yaklaşık 182.400 çalışanla tamamladı.

Alphabet CEO'su Sundar Pichai analistlerle yaptığı konferans görüşmesinde, bazı müşterilerin bulut hizmetleri harcamalarını "optimize ettiklerini" söyledi.

Insider Intelligence analisti Max Willens, "Bulut bilişim, reklamcılıktan çok daha zayıf bir iş ve Google'ın sert bir rekabetle karşı karşıya olduğu bir iş. Yapay zeka girişimleri arasındaki çekişme uzun vadede meyvelerini verse de, şu anda Google Cloud'a yatırımcıları tatmin edecek kadar yardımcı olmuyor" dedi.

Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
BİST En Aktif Hisseler