  |
|
Yeni doping TURQUALITY
Turquality etiketi taşıyan ürünler, yüksek kalitede Türk malıdır garantisini verecek.
TÜRK mallarının uluslararası pazarda imajını yükseltmek için hazırlanan Turquality projesi hayata geçti. Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'in müsteşarlık zamanında düşündüğü proje, yurtdışında satılan Türk malları için bir çatı kimlik oluşturulmasını içeriyor. Yani Turquality etiketi taşıyan ürünler, alıcıya yüksek kalitede Türk malıdır garantisini verecek. Turquality şemsiyesi altında giren markalar, yurtdışında mağaza açarkan yüzde 50-60 oranında devletten teşvik alacak. Yurtdışında yapılacak çalışmalara paralel olarak sadece hak sahibi firmaların kullanabileceği Turquality logosu ile yabancı tüketiciler nezdinde markaya karşı güven unsuru oluşturulacak.
10 YILDA 10 SÜPER MARKA Turquality projesi, özünde bir öğrenim ve gelişim sürecini içeriyor. Şirketlere sağlanacak finansal ve yönetsel destek kapsamını bu süreç şekillendirecek. Kapsam dahilindeki şirketlerin dünya pazarlarında bayraklarını dalgalandırdıkça Turquality organizasyonunun pratik bilgi birikimi de artacak. Hazırgiyimde başlayan uygulama zamanla diğer sektörlere de yaygınlaşacak. Proje kapsamında önümüzdeki 10 yıllık süreçte, en az 10 tane dünya markası çıkarılması hedefleniyor. 12 Ocak 2004'te startı verilen ve hazırlık aşaması tamamlanarak başlangıç aşaması konumuna gelen projenin ilk uygulamasının 16 Aralık 2004 tarihinde Moskova'da hayata geçti. Paris, Londra ve Madrid'de devam etti. Tüketici gözünde güncellik, çağdaşlık, kalite, yenilikçilik gibi temel değerleri ifade ediyor. TURQUALITY logosu, kullanılan ürün açısından aynı zamanda "kalite garantörü" olma özelliği de taşıyor. Bunun yanında tüm markalar için bir "gelişim katalizörü" olması planlanan TURQUALITY global kapsamda tescil edilen logosuyla da Türkiye'nin ürün ve hizmet kalitesindeki farklılaşmanın sembolü olacak. Organizasyon kapsamında sermaye sahipleri, üreticiler ve tasarımcılar ortak çalışarak uluslararası markalar yaratmaya teşvik edilecekler.
|