  |
|
Biz hep çok olduk
Jeans'de yabancı isimlerin kullanıldığı yıllarda Türk ismiyle çıktı ve dünya markası oldu.
1954 yılında konfeksiyon alanında çalışmaya başlayan Sait Akarlılar, 1984 yılında blucin konfeksiyonuna yönelerek Erak'ı kurdu. Uluslararası markalara dünya standartlarında üretim yapan Erak, 1991 yılında kendi markasını; Mavi Jeans'i yarattı. Önce bu yeni marka için kurumsal kimlik çalışmaları yapıldı. O yıllarda jeans sektöründe İngilizce isimler kullanılıyordu. Blucin gibi kökeni Amerika olan bir ürünün, adının da İngilizce olması gerekir kanısı hakimdi. Mavi daha en başından farklılığını ortaya koydu ve bugün dünyanın pek çok ülkesinde "Mavi" olarak telaffuz edilen ismini kazandı. Dünya markası olma hedefiyle kurulan Mavi Jeans, Türk insanının vücut yapısına göre jeans üreterek tercih edilen bir marka oldu. Türk'e göre Türk Markası yaratmak fikrini ve bu şekilde yakaladığı başarıyı daha sonraki yıllarda girdiği diğer pazarlara da uygulayarak "perfect fit"i yarattı. İnsanların vücut yapısının, beğenilerinin, alım gücünün ve ülke kültürünün pazarda faklılık yaratacak unsurlar olduğuna inanan Mavi Jeans, tasarımlarıyla, genç kız ve erkeklerin gözdesi haline geldi. Vücuda, kültüre ve bütçeye mükemmel uyum, Mavi'nin marka kültürünün vazgeçilmez bir parçası haline dönüştü.
50 ÜLKEYE YAYILDI 1996 yılından bu yana Türkiye pazarının lideri olan Mavi, büyümeyi sadece sayısal verilere ve coğrafi genişliğe bakarak yorumlamadı. Marka kültürünü yayarak müşterisiyle arasında özel bir bağ kurmaya, onlara bir yaşam tarzı sunmaya büyük önem verdi. Bugün dünyada 50'nin üzerinde ülkede, 175'i Mavi shop olmak üzere 4 bin 600 satış noktasında müşterileriyle buluşan Mavi, 2004 yılında 7.4 milyon adetlik satış gerçekleştirdi. Bir moda markası olarak tasarımın ve moda yaratmanın öneminin farkında olan Mavi'nin New York ve İstanbul'daki koleksiyon ekipleri tüm dünyayı dolaşarak gençleri yakından tanıyıp nelerden hoşlanabileceklerini ve beklentilerini öngörerek trendleri belirliyor.
AMERİKA'YI FETHETTİ Mavi Jeans, dünya markası olmanın önemli adımlarından bir tanesinin blucinin anavatanı olarak kabul edilen Amerika'da kendini ispatlamak olduğunu düşünerek, 1996'da Amerika pazarına girdi. Yurtdışındaki büyüme sürecinde öncelikle "specialty store"larda, ardından dünyaca ünlü markaların girebilmek için kıyasıya yarıştığı, ancak kendisini ispatlamış markaların kabul edildiği, Bloomingdale's, Nordstrom, Urban Outfitters gibi büyük mağaza zincirlerinde yer aldı. Mavi, 2002 yılından bu yana da dünyanın en önemli merkezlerinde kendi "flagship" mağazalarını açıyor. Mavi'nin bugün New York Union Square, Vancouver, Montreal, Berlin ve Frankfurt'ta flagship mağazaları yer alıyor. Mavi'nin ayrıca İstanbul, New York, Los Angeles, Dallas, Vancouver, Montreal, Toronto, Londra, Frankfurt, Münih, Zürih, Brüksel, Milano, Paris, Amsterdam, Kopenhag ve Sydney gibi büyük şehirlerde merkez ofis ve showroomları bulunuyor. Amerika'da gençlerin en çok tercih ettiği markalar arasında yer alan Mavi Jeans, büyümesini Mavi Avrupa Operasyonu ile sürdürüyor. 1996 yılından bu yana Almanya pazarında hızla yükselen bir satış grafiği çizen Mavi, İtalya, Fransa, İspanya ve Hollanda'yı yeni pazarları arasına katıyor.
ÖNCE İLETİŞİM Pazarlama çalışmalarında yaratıcılık, öncülük, süreklilik ve bütünlüğe inanan Mavi, geniş koleksiyonunun yanı sıra uyguladığı iletişim stratejisiyle de müşterilerine özel bir dünya sunuyor. Mavi kızı ve erkeğiyle ürün bazında kurduğu ilişkiyi, markanın dünyaya bakışını ifade edeceği ortamlarla daha da geliştiriyor. Bir yaşam tarzı sunuyor. Markanın ruhu aynı kalsa da farklı ülkelere özel çalışmalar gerçekleştiren Mavi Jeans, iletişim çalışmalarında da bu yöntemi uyguluyor. Yurtiçi ve yurtdışındaki PR ve reklam faaliyetleriyle müşterilerini Mavi dünyasının içine alıyor, gençlerin ilgi alanlarına giren müzik, kültür-sanat, sporun yanı sıra tasarıma yönelik iletişim çalışmalarıyla fark yaratıyor. Mavi Jeans için marka kültürünü yaymak, müşterisiyle özel bir bağ oluşturmak, markayı müşterisiyle paylaşmak ve birlikte büyümek büyük önem taşıyor.
|