|
 |
 |
 |
Çin altyapıda bizi geçemez
Çin'den düz, Türkiye'den ise katma değeri yüksek, teknoloji ürünü olan moda ve koleksiyon ürünleri talep ediliyor.
Tekstil Türkiye ihracatının lokomotifi olan bir sektör. Emek yoğun bir sektör olduğu için de milyonlarca kişi bu sektörde çalışarak para kazanıyor. Türkiye'nin başta hammaddede olmak üzere bu konuda sahip olduğu imkanlara baktığımızda dünya piyasasında çok daha iyi yerlere gelmesi mümkün. Öyleyse hem işveren, hem çalışan, hem devlet hem de yan sanayi olarak tekstil sektörüne sahip çıkalım ve 2005 kota krizinden moda marka konusunda sektörde iyi bir yer edinmiş ve üretimde sosyal uyunluk koşulların sağlamış firmalar olarak güçlü bir şekilde çıkmayı başaralım.
ÇITA ÇOK YÜKSELDİ Dünyaca ünlü markalar modelsiz düz üretimlerde Uzakdoğulu ülkeleri tercih ederken, Türkiye'yi daha çok katma değeri yüksek, yüksek teknoloji ürünü olan moda ve koleksiyon ürünlerinde tercih ediyor. Türkiye, teknolojisi, insangücü ve hammadde çeşitliliği açısından tekstil altyapısı çok güçlü bir ülke. Eğer tasarım, moda ve marka yaratma konularına yeterince eğilerek bütçe ve imkan yaratılırsa ülkemiz hazırgiyimde Paris, İtalya gibi dev bir moda merkezi olabilir. Artık Türkiye'de birçok hazırgiyim firması bünyesinde tasarım atölyesi açmaya ya da dışarıdan profesyonel bir moda tasarımcısı ile çalışmaya başladı. Çünkü fason üretim yapan firmalar da müşterilerine en iyi hizmeti götürmek adına onlar için özel koleksiyonlar hazırlıyor. Büyük markalar da tasarım maliyetlerini düşürmek için iş yaptığı üretim partnerlerinin kendilerine hazırladıkları özel koleksiyonları değerlendirmeye ve kendi markası ile ürettirmeye başladı. Fason olarak tabir edilen büyük üretici firmalar müşterilerine artık kaliteli ve istenilen standartlarda üretim yapmanın yanı sıra tasarım konusunda da hizmet vererek sektördeki hizmet çıtasını yükseltti. Amaç müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkararak üretim siparişlerinin sürekliliğini sağlamak ve tabii ki bu koşullarda ayakta kalabilmek.
KOLEKSİYON OLUŞTURMAK Tabii moda ve tasarım yaratma konusunda ilerleme kaydedilirken büyük firmaların üretim kriterleri arasında yer alan sosyal uygunluk koşullarını da firmanızda sağlamanız ve bunu tarafsız denetim firmalarına denetleterek uluslararası seviyede belgelendirmeniz gerekiyor. Bu konuda Yeşim Tekstil 'in aldığı Wrap belgesi ve SA 8000 belgesi ise sektörde en geçerli ve bilinen sertifikalar arasında yer alıyor. Biz Yeşim olarak sektörde kalıcı olmak ve büyümek niyetindeyiz. Bunu gerçekleştirmek için de önümüzdeki 3 yıl için stratejik büyüme planı oluşturduk. Bu çerçevede pazarlama, araştırma ve geliştirmeye büyük önem veriyoruz. Kendi koleksiyonumuzu oluşturmaya ve maliyetlerimizi hızlı bir şekilde aşağıya çekmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde özellikle pazarlamada daha aktif olacağız. Bunları realize ettiğimiz zaman hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyoruz. Çalışmalarımız sadece Bursa için değil, Türkiye için örnek olacak.
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|