İstanbul'un temel sorunlarına yönelik çözüm önerileri yıllardır tartışılıyor. Bilim çevreleri söylenecek herşeyi söyledi.
A.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi, Kentsel Politikalar Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ruşen Keleş bu konuda şunları söylüyor: "Bugün geldiğimiz noktada işler daha karmaşık oldu. 1970'lerde tartışıldı bunlar. Öneriler bilimsel çevrelerce ortaya konuldu. Radikal kararlar o zaman alınması gerekirken 34 yıl geçmesine rağmen hala alınamadı. Yönetimler kısa süreli bakıyor soruna. Alt geçit, üst geçit yapıp, belediye başkanının da adını veriyorlar. Ve bunu başarı sayıyorlar. Oysa ulaşım bir sistem sorunudur." İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Ergun Gedizoğlu ise çok daha karamsar.
Gedizoğlu, "Tartışılacak hiçbir şey kalmadı artık' diyor ve şunları söylüyor: "Yapılması gerekenler söyleniyor ama tersine işler yapılıyor. 20 yıldır istanbul'un trafiğine katrilyonlar harcandı. Kesinlikle de boşa harcandı. Kar yağınca ne alt geçit ne üst geçit ne katlı kavşak yarıyor. Sadece metro raylı sistem başka hiçbir şey çözüm değil. Altunizade'de otoyola katlı kavşak yapıyorlar. Para harcıyorlar. Neredeyse 100 trilyona ulaştı oraya harcanan para. Halbuki o parayla Tünel'den Yenikapı'ya metro yapılırdı. Son 15 yılda karayollarına harcanan parayla iki defa Boğaz'ı geçerlerdi. Rahmetli hocam Prof. Dr. Kemal Kutlu, bu tür bir konu açıldığında şöyle derdi 'Bunları tartışacağımıza her sene bir kilometre metro yapsaydık 30 kilometre metromuz olurdu' Havanda su dövüyoruz. Metro yapmadan raylı sistemleri geliştirmeden İstanbul'un trafiğini çözemezsiniz."