Zaman zaman dijital mecralarda yayınlanan reklamlarla ilgili şikâyetler geliyor. Okurlarımızın en çok yakındıkları konular şunlar:
İstemedikleri halde kendiliğinden açılan bir reklamı sonuna kadar izlemek zorunda kalmak.
Bazı reklamların haberlerin üzerini örtmesi, okunmasını engellemesi...
Kimi reklamların yanıltıcı bilgiler içermesi, tıklayanları güvenilmez site ve şirketlere yönlendirmesi.
Müstehcen içerikli reklamlar.
Turkuvaz Reklam Genel Müdür Yardımcısı Aykut Bilgiç'in konuya ilişkin açıklaması şöyle: "sabah.com.tr olarak internet reklamcılığının standartlarını oluşturan uluslararası bir kuruluş olan IAB üyesiyiz. Web sitemizde, sayfa üzerini örten zengin içerikli bir reklam, en fazla 8 saniye açık kalabilir ve bu tip tüm reklamlarda 'kapat' butonunun görünür şekilde yer alması zorunludur.
Çalıştığımız reklamverenlere ait reklamlarının hukuka, genel ahlaki değerlere uygunluğu konusunda özel bir kontrol sürecimiz var. Gözden kaçan bir durum olması halinde de incelemeye tabi tutup ilgili reklamı yayından kaldırabiliyoruz. Okuru yanlış yönlendiren bir reklama, herhangi maddi bir değer karşılığında müsamaha göstermeyiz.
Müstehcen içerik ise özellikle hassas olduğumuz bir tema olup teknik filtreler nedeniyle site genelinde yayınlanması mümkün değildir."
sabah.com.tr Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Yunus Göksu'nun notunu da ileteyim: "İlk maddenin dışında kalan sorunlar genelde kullanıcıların bilgisayarlarının veya cihazlarının güvenlik duvar koruma seviyesinin düşük olmasından kaynaklanıyor.
Daha önce girmiş oldukları spam ve virüs içerikli sitelerin okurlarımızın cihazlarına gönderdiği çerezlerle tarayıcıları kontrol altında tutuluyor.
Siteye girdiklerinde çıkan reklam sitede değil tarayıcılarında çıkıyor.
Teknik müdahale ile bundan kurtulabilirler."