Türkiye İhracatçılar Meclisi dün Diyarbakır'daydı. Aylık verileri açıkladı. Bu yıl ihracat hedefimiz 150 milyar dolar. Bunun yüzde 90'ı sanayi ürünlerinden oluşuyor.
10 yıldır hedef odaklı ihracat stratejisi izliyoruz. Artık bundan vazgeçip katma değer odaklı bir yaklaşımı benimsemek zorundayız. O yüzden hedefi tutturup tutturmamak önemli değil.
İhracat artarken ithalat da artıyor. Milli gelir artarken ithalatın artması gayet doğal. Artışın, ithalatın yapısında nasıl değişiklik yaptığına bakmamız lazım. İstatistik, rakamlara nereden bakarsanız o tarafı gösterir.
Önemli olan ithalat ve ihracattaki rakamların birbiriyle yapısal bağları. Bunu görmek zorundayız. Burada bir denge varsa sorun yok demektir. Eğer 30 yılda, ithalat ve ihracattaki yapısal dönüşüme bakmayıp, bugünkü verilerle kendimizi kandırırsak ileride bunun hesabını birisi kötü öder.