Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Türk seramiği Londra’da atağa geçiyor!

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Ekonomi Bakanlığı yurtdışında tanıtım merkezleri kurma kararı almış ve ilki de geçtiğimiz Tahran'da açılmıştı. Şimdi de TİM AŞ'ye başvuran ve teşvik alan Çimento Cam Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği altında faaliyet gösteren Seramik Tanıtım Grubu (Turkishceramics) Londra'da 'Turkish Design Center' kuruyor.
Birlik Başkanı Bahadır Kayan ve yönetim kurulu üyeleriyle geçen hafta bir araya geldiğimizde öğrendik ki Seramik Tanıtım Grubu'nun aldığı bu teşvik kapsamında, mimarlık dünyasının merkezi sayılan Clerkenwell'de açılacak 1650 metrekarelik merkezin maliyetinin yüzde 75'ini devlet karşılayacak.
Seramik Tanıtım Grubu'nun özellikle Londra'ya odaklanmasının en önemli sebebi, Londra'daki mimarların verdikleri hizmetler için tüm dünyaya yılda 4.5 milyar dolar gibi yüksek bir oranda fatura kesecek kadar bir büyüklüğe ulaşmış olmaları.
Türk seramikçilerinin hedefi, Londra'da mimarların dikkatini çekerek, 'Dünyada en iyi seramiği İtalyanlar, İspanyollar ve Türkler yapar' algısını pekiştirmek ve daha çok sipariş alabilmek.
Tanıtım faaliyetlerine başladıkları 4 yıl içinde gelişmeler de hiç fena değil. O nedenle Bahadır Kayan, hükümetin tanıtım gruplarını kapatma kararına üzüldüklerini ve bu konuda elde edilen başarıları bakanlıkla paylaştıklarını söylüyor. Seramik Tanıtım Grubu, 4 yıl önce Londra'da seramikte Türkiye'nin imajını gösteren bir anket çalışmasını bu yıl tekrarlamış. Ortaya çıkmış ki, Londra'daki mimarlık dünyasında Türk seramiği 4 yıl önce yüzde 6 oranında tanınırken, bu yıl bu oran yüzde 50'ye çıkmış.
Seramik Tanıtım Grubu'nun katkılarıyla, 2015 yılında İngiltere'nin en seçkin sanat kuruluşlarından biri olan Royal Academy of Arts'ın girişinde sergilenen 'Beklenmedik Tepe' (Unexpected Hill) enstalasyonuna İngilizlerin gösterdiği ilgiye tanık olmuştum. İstanbul merkezli mimari proje şirketi So? tarafından tasarlanan ve tamamı seramikten yapılmış kentsel müdahale niteliğindeki enstalasyon, 3 ay boyunca ziyarete açık tutulmuş ve Türk seramiğinin tanıtımı açısından çok ses getirmişti.
Çimento, cam, seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği'nin temsil ettiği sektörlerin büyüklüğüne gelince... Birlik üyeleri 200'ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor ve 10 bin yakın üyesiyle 65 bin kişiye doğrudan istihdam sağlıyor. Türkiye, seramik ve çimento ihracatında dünya 5'incisi ve cam ihracatında da 17'inci sırada yer alıyor. 2014 yılında 3.3 milyar dolar ihracat yapan bu sektörler, 2015 yılında yüzde 12.6 oranında düşerek 2.9 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirmiş, geçen yıl da bir önceki yıla göre ihracat yüzde 5.5 azalışla 2.75 milyar dolar olmuştu. Birliğin ihracatının yüzde 33'ü seramik, yüzde 30'u cam ve yüzde 19'u da çimentodan oluşuyor. En fazla ihracat yapılan ilk 5 ülke sırasıyla Almanya, ABD, İtalya, İsrail ve İngiltere. Seramik ihracatı 2016 yılında bir önceki yıla göre miktar bazında yüzde 6.2, değer bazında ise yüzde 1.3 artarak 1.8 milyon ton ve 945 milyon dolar oldu. Birlik, Trump sonrası ABD'de inşaat projelerinde artış beklediği için bu pazarın da canlanacağı üzerine planlarını şimdiden yapmaya başlamış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA