Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

ÖTV indirimi Arçelik’in satışlarını zıplattı

Hükümetin iç pazarı canlandırmak için perakende sektöründe başlattığı ÖTV indiriminin beyaz eşya sektöründe yaşattığı canlılık pazarının lider şirketi Arçelik'in rakamlarına yansıdı.
Şirket çift haneli büyümeler gözlemleyince, ÖTV indirimini destekleyen yeni bir tüketici kampanyası başlattı.
Dün Arçelik CEO'su Hakan Bulgurlu ve Arçelik Genel Müdürü Can Dinçer ile bir araya geldiğimizde öğrendik ki ÖTV indiriminin devreye girdiği 2.5 hafta içinde, Arçelik'in soğutucu grubunda yüzde 60, çamaşır ve bulaşık makinesinde de yüzde 30'un üzerinde büyüme gerçekleşmiş.
Bulgurlu perakende sektörünün ÖTV indirimiyle önemli bir ivme kazandığını, tüm zorluklara rağmen bu destekle iç pazarın bu yıl yüzde 3 ila 5 arasında büyüyeceğini tahmin ettiklerini söylüyor.
Beyaz eşya pazarının cirosu 2016'da yüzde 18.5'lik artışla 12.2 milyar lira, küçük ev aletlerinin cirosu da yüzde 18'lik büyümeyle 4.3 milyar liraya yükselmişti.
Arçelik, ÖTV indiriminin ardından canlanan tüketici talebini devam ettirmek için 'Beyaz Eşya ile Kalkınma Paketleri' hazırlamış. Can Dinçer, "ÖTV indirimi sektörün hareketlenmesi, tüketicinin kazanması ve hanelerin enerji dostu evlere dönüşmesi için doping etkisi yapacak, biz de tasarladığımız kampanyalarla 'Herkes için ÖTV seferberliği' ile bu kalkınmaya destek olacağız" diyor.
Arçelik'in Türkiye genelinde 3 bine yakın bayisi, 17 bin doğrudan çalışanı, servis, yan sanayi, lojistik ve pazarlama ağıyla birlikte ülke genelinde 170 bin kişilik bir ekosistem oluşturuyor.
Hakan Bulgurlu neden böyle bir kampanyaya giriştiklerini anlatırken şu noktaların altını çiziyor:
"Bu topraklardan çıkıp, tüm dünyayı memleket yapmış bir şirket olarak, ülkemize duyduğumuz sorumluluk ile çalışıyoruz. ÖTV indirimi, bizi bu yolda daha da cesaretlendirdi. Bu dönemde ülke ekonomisine, tüketicinin alım gücüne ve doğaya destek olacak odak noktaları belirledik." ÖTV indirimi sonrası Arçelik mağazalarda neler yaşandığına gelince... Can Dinçer, mağazalardan gelen rapor ışığında, mağazalara en çok ziyaretin ve satışın Zonguldak, Mersin, Antalya, Ordu, Aydın ve İzmir'de yapıldığını anlatıyor.
ÖTV'nin Arçelik mağazalarına yarattığı müşteri ilgisi de çarpıcı. 2016'da Arçelik bayilerine toplam 132 milyon müşteri girmiş.
Son 2.5 haftada mağazalara giren müşteri sayısı da yüzde 30 gibi yüksek oranda artmış.
Hakan Bulgurlu'ya göre, özellikle buzdolabına talebin düşük olduğu kış aylarındaki bu canlılığın nedeni ÖTV indirimi .
Bulgurlu, "Buna ilave olarak başladığımız kampanya ile Arçelik ürünlerinde toplamda yüzde 20'lik bir indirim söz konusu oldu" diyor ve Arçelik olarak mart ve nisan aylarında talep artışını izleyeceklerini ve istihdamda da buna bağlı olumlu bir strateji izleyeceklerini söylüyor.
Türkiye'de yılda 500 bin kişi evleniyor. Arçelik yöneticilerinin bir hedefi işte bu yeni evlenecek çiftler olurken, diğer hedefi de Hakan Bulgurlu bir araştırma sonucunu örnek göstererek anlatıyor:
"Yaptığımız araştırmalara göre, Türkiye'deki 23 milyon buzdolabının yüzde 44'ü verimsiz ve çok enerji tüketiyor.
Kampanyadaki hedefimiz tüketicilerin eski ve verimsiz beyaz eşyalarını, 3'lü çevre dostu, enerji paketiyle yenilemelerini sağlamak.
Beyaz eşyalar bir evin elektrik tüketiminde yüzde 50 paya sahip. 10.3 milyon verimsiz buzdolabı var evlerde şu an. Şayet bunlar doğa dostu beyaz eşyalarla değişirse, Ankara ve İzmir'deki evlerin bir yıllık enerji tüketimi kadar bir tasarruf sağlanacak."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA