İstanbul Modern, Turkcell gibi bir sponsora kavuşunca, ziyaretçi sayısını arttıracak pek çok teknoloji ile de tanışmış olacak. Öyle ki Turkcell Genel Müdürü Koray Öztürkler, İstanbul Modern'in yanına yanaşan turist gemilerindeki yolcuların telefonlarına sms göndererek İstanbul Modern'e çekmeye çalışacaklarını söylüyor.
Daha şimdiden perşembe günleri ücretsiz olan İstanbul Modern'e ziyaretçi sayısını arttırmak için ücretsiz smsler göndermeye başlamışlar.
Oya Eczacıbaşı bu sayede son perşembe bir anda 3 bin kişinin müzeyi ziyaret ettiğini anlattı bize. 35 milyon abonesi olan Turkcell, sanatı geniş kitlelere yaymak için İstanbul Modern'in Apple Store uygulamasını da hazırlamış. Artık cep telefonundan da İstanbul Modern'de olan biten hakkında anında bilgi sahibi olmak mümkün hale gelmiş.
"17 milyon nüfuslu bir kentte biz aslında karanlık bir tünelin içinde açtık müzemizi. İnsanlar gelir mi? Bir kez gelince ikinci kez gelir mi diye düşündük ve müzeyi disiplinler arası hale getirdik" diyen Oya Eczacıbaşı, kat ettikleri mesafeden söz ederken şunları da sözlerine ekledi:
Çağdaş sanat anlamakta zorlandığımız eserler. MOMA'yı 4 milyon turist ziyaret etmiş. Bir yıl arayla biz onları yakalamış olduk. 320 bin öğrenci eğitim aldı müzede. 7 yıl önce müzeye ziyaretçi sayısı günde 100- 200 kişiyken, Turkcell'in de sms'i yardımıyla ücretsiz günlerde 3 bini buluyoruz artık.'