Geçen hafta, reklam kuşaklarındaki ses sıçramasının nasıl bir gürültü kirliliği yarattığına dair yazdığım yazı büyük ilgi gördü. Meğer insanlar bu konudan ne kadar da dertliymiş...
Köşemizin müdavimlerinden M.Gökalp Metin de kendi yorumuyla konuya katkıda bulunuyor: "Merhabalar Sayın Aytuğ, 'Reklam Sesi İşkencesi' başlıklı yazınız üzerine size yazmak istedim. Yazınızda da belirttiğiniz üzere, televizyon izlerken bu 'ani' ses yükselmesi ile karşılaşıldığında refleks olarak el kumandaya gidiyor. Ama gitmişken sadece sesi kısmakla kalmıyor, zapping de tam bu aşamada başlıyor. Halbuki ses düzeyinde bir değişiklik olmasa belki de izleyici kumandaya uzanmaya gerek dahi görmeyecek.
Bunu düşünemeyen reklamcılar, asıl amaçları reklamları fark ettirmek ve izletmek iken belki de izleyiciyi reklamdan ayırmayı kendileri sağlıyor olabilirler.
Sonuçta izleyicinin eli bir kez kumandaya uzanırsa, hangi sonuçlarla karşılaşılacağı belli olmaz; bilsinler istedim."