Televizyonda bir garip reklam... Genç kızlar, kanatlanıp uçan bir delikanlıya hayran hayran bakarken, tipi bozuk bir avcı geliyor ve tüfeğiyle o genci havada vurup kuş gibi yere düşürüyor. Bu kez kızların hayran bakışları, avcının üzerine odaklanıyor.
Dış ses, enerji içeceğinin sloganını söylüyor: 'Gıcık enerji...'
Yani neresinden tutsam, elimde kalıyor. Belli ki, 'Kanatlandırır' sloganıyla tanınan rakip içeceğin üstü çizilmeye çalışılmış. Bunun için de 'cinayet' gibi ürkütücü bir tema kullanılmış. Hadi, 'reklam abartmaktır' deyip geçelim. Peki ya ürünü akılda tutmak için başvurulan yönteme ne demeli? 'Ne kadar gıcık, itici, uyuz bir kampanya yaparsan, o kadar fazla belleklerde yer edinirsin...'
Evet, bu reklamı köşemize konu ederek, belki de kampanyanın 'gıcık' amacına hizmet etmiş oluyorum. Ama reklamcılık, insanları çomakla dürtecek kadar kabalaşıp yaratıcılıktan uzaklaşınca dayanamıyorum, ne yapayım...