Siyasi başarılar artık kampanya düşünürlerinin performansına bağlı. En iyi mesajı, en iyi müziği, en iyi klibi bulan, seçimlere 1-0 önde giriyor.
Son seçimlerde Ak Parti'nin televizyon kampanyasını son derece başarılı bulmuş, Dombra müziğinin ise olumlu bir etki yaratacağını iddia etmiş ve yanılmamıştım. Buna karşın CHP'nin hazırlattığı ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun adeta bir şirket ofisinde, renksiz, solgun, klişe cümlelerle yaptığı tanıtımın ise fiyasko olduğunu belirtmiştim. Cumhurbaşkanlığı seçimi için hazırlanan televizyon kliplerinde yine aynısı oluyor. Recep Tayyip Erdoğan'ın klibi son derece etkileyici. Kullanılan 'Milletin Adamı' sloganı ise güven ve samimiyet içeriyor. CHP ve MHP'nin çatı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu'na ise 'sözde' bir slogan bulunmuş: 'Ekmek için Ekmeleddin...' Hayatımda bu kadar zorlama bir mesaj daha görmedim. Belli ki elde başka malzeme olmayınca, sadece ses uyumuna ve kafiyeye yaslanmışlar. Benden duymuş olmasınlar ama bu yöntemi artık muhtarlık seçimi adayları bile kullanmıyor! Bari Ekmeleddin Bey'i çatıya çıkartıp kiremit bağlatsaydınız. Hiç olmazsa milletin yüzüne bir gülücük kondururdunuz...
Siyaset bir yana, tamamen 'televizyon diliyle' söylüyorum: Kampanyalara bakıldığında; İhsanoğlu 'light ekmek', Erdoğan ise 'Ramazan pidesi' gibi görünüyor...