Reklamı ilk kez radyoda duymuş ve hayrete kapılmıştım. Mobilya firmasının reklamındaki kadın, kocasına sesleniyor: "Çabuk arabayı getir, yanlış hesapladılar, anlaşılmadan hemen gidelim!.." Efendim, meğerse fiyatlar o kadar ucuzmuş ki, müşteriler hesapların yanlış yapıldığını düşünüyorlarmış. İyi hoş da bu reklamla, sözkonusu firmanın tüm müşterilerini "potansiyel sahtekar, dolandırıcı ve hırsız" ilan etmiyor musunuz? Yani o mağazaya gelenler, tezgahtarın ya da kasa görevlisinin "bir anlık dalgınlığından faydalanmak için" fırsat kollayan potansiyel dolandırıcılar, öyle mi? Tabii ki reklamın anlatmak istediği bu değil. Ama reklamın içeriği, yanlış anlamalara o kadar müsait ki... Şirkete geldiğimde Günaydın'ın başarılı yazı işleri müdürü Kadir Kaymakçı yolumu çevirdi: "Yüksel Ağabey, yeni televizyon reklamını gördün mü? Müşterileri resmen hırsız ilan ediyorlar" dedi. Meğer reklamın televizyon versiyonu da yayınlanmaya başlanmış. Ve belli ki "mesajdan" rahatsızlık duyan tek kişi de ben değilmişim. Eh, sözün bundan sonrası reklam ajansına ve firma yöneticilerine düşer. Bakalım kampanyanın akıbeti ne olacak?