ÇarŞI Mağazaları'nın reklamı ile ilgili olarak yapılan haberin veriliş tarzı beni rahatsız etti. Ahlak kavramının ticaret, bilim, sinema, tiyatro gibi sosyo-ekonomik ve kültürel öğelerden ayrı düşünülmesini ifade eden bu güdümleme salt reklam ve ticaret, ayrıca basın özgürlüğü bağlamında değerlendirilemez. Reklam veya ticaret özgürlüğü her türlü ahlaki ve kanuni normdan sıyrılmış bir serbestiyi ifade etmez. Bu noktada mal ve hizmet sunulan kitlenin hem parasından faydalanmak hem de kar uğruna ahlaki hassasiyetlerini zedelemek ticaretin mayasındaki alınteri ve meşruluk dayanaklarına dirsek atmaktır. Buradan hareketle ticari kuruluşların, medyanın, medya cemiyet başkanlarının daha sorumlu ve daha rasyonel davranmaları beklenmelidir. Unutulmamalıdır ki, bir ülkede ahlaka ve kanunlara uymakla sadece vatandaşlar, siyasiler değil haber iletisi yapanlar da sorumludur. Mehmet BÜTÜNER/İSTANBUL