Bir kanalın gücünü oluşturan başlıca faktörleri; izlenme oranı, reklam pastasından aldığı pay ve sosyal hayat üzerindeki etkisi olarak sıralayabiliriz.
Bu listeye son zamanlarda 'sosyal ağlar üzerinde edindiği yer' de eklendi.
Ancak en az bunlar kadar önemli bir güç göstergesi daha var: Kanalın yayınlarının yazılı ve görsel medyada edindiği yer. Zira bir kanalın programlarından sadece kendi yayın grubunda değil, mecranın genelinde söz edilmesi, 'etkinliğini' de ortaya koyuyor.
İnterpress medya araştırma şirketi de Ağustos ayı içinde taradığı 2000'e yakın yazılı medya kuruluşundan derlediği bilgiler ışığında, ayın en çok haber olan kanalını belirlemiş.
Pek çok alanda liderliği elinde bulunduran atv, tam 1270 kez haber olarak Ağustos ayında da liderliği kimseye bırakmamış. atv'yi, CNN Türk (1151), Kanal D (1055), Show TV (1075) ve FOX (854) izliyor.
Konuşan ve konuşturan kanal atv, 'konuşulan' kanal olarak da bir adım önde duruyor.