Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

2071 vizyonu mu?. Önce 2012'yi görsek?.

Ya da soruyu şöyle değiştirebiliriz.. "Öyle bir şey söyleyin ki, AKP'nin 10 yıllık iktidarında bir adım ileri gitmeyi geçin, hatta geriye gittiğine herkes ama, herkes ittifak etsin!.. Ve de başta, 2071 vizyonunu açıklayan Başbakan dahil, hiç kimse karşı çıkamasın."
İstanbul'da yaşayan ve konuşmayı bilen (Bugün 5 yaşında olup, 2071'i görecekler dahil, yani) herkesin bu soruya anında yanıt vereceğini biliyorum..
Trafik!..
T-r-a-f-i-k!..
Şimdi "10 yılda İstanbul trafiğini yönetemeyenler, Türkiye'yi 2071'e nasıl götürür" ucuz polemik olur. Böyle şeye niyetim yok.
CHP'nin yüksek (!) kadroları en ucuzunu her gün yapıyorlar, zaten..
Benim amacım bu ülkede olan ve de olmayan her şeyin tek sorumlusu Başbakan'ın dikkatini çekmek...
Doğrudur.. İstanbul'da Allahın günü tonla yeni araba trafiğe giriyor.. Ülkedeki ekonomik gelişmenin doğal sonucu bu..
Peki bu önlenemez gerçek görülür ve bilinirken, yerel yönetim ne yapıyor?.
Bu kente yeni bir arter yapıldı mı?. Mevcut arterler genişletildi mi?. Zaten az, zaten dar, zaten yetersiz ana arterlere alternatif yollar düşünüldü mü?.
Yol bakımından kent Dalan'ın bıraktığı yerde..
Simge, Dolapdere yolu.. Perpa'nın önünden geçen geniş yol, arkadan gidecek, Çağlayan'ı geçecek, Maslak'a kadar ulaşıp, Büyükdere Caddesi'ne alternatif olacaktı. Yol Çağlayan'a dayandı, Dalan seçimi kaybetti, yol orda kaldı..
Şimdi Büyükdere Caddesi kilit.. Günün her saatinde kilit.. Ama başı ve sonu yapılmayan, orada hava alanı pisti gibi uzanan Dolapdere yolu, boş duruyor..
Bir minik simge her gün önümde..
Ortaköy, Boğaz sahil yolundaki kilit noktalarından biri.. Kilit Mimar Sinan Hamamı önündeki kavşakta.. Beşiktaş'tan, Arnavutköy'den, Ulus'tan ve Dereboyu'ndan gelen arabalar burada düğüm oluyor. Düğüm yoğun saatlerde tüm sahil yoluna yayılıyor.
Dalan zamanında çözüm bulunmuştu. Arnavutköy'den gelen trafik, sahil yoluna inmeden, arkadan açılacak yola girecek, kavşakta düğüm önlenecekti. Gerekli istimlak kararları çıkarıldı ama Dalan gittikten sonra, ne o istimlakler yapıldı, ne de o yol, bir daha plana alındı.
Peki ne yaptı yerel yönetim?.
Zaten daracık bu arter yolların iki yanına, bugün zaten kilit trafiği on değil, yüz misli daha sıkıştıracak gökdelen dizilerine, alışveriş merkezilerine, otel ve benzeri trafik yoğunlaştıracak yapılaşmaya bol keseden izin verdi..
Zincirlikuyu'dan günün rastgele bir saatinde Büyükdere Caddesi'ne girin. Trafik adım adım ilerler.. Görürsünüz.. Başka şeyler de görürsünüz.. Caddenin iki tarafında tepeleri bulutlar arasında kaybolan yeni gökdelenler.. Onlarca.. Orada gördüğünüz binlerce pencerenin her biri için 2, sadece iki araba ekleyin trafiğe..
Yahu gitmeyip dursalar sığmazlar Büyükdere Caddesi'ne..
Hemen hepsi 2012 sonunda bitecek ve dolacak..
Şimdi en geniş vizyonlu olanlara soruyorum..
En uzağı görenlere.. Mars'taki nehirleri, Türkiye'de 2071'i görenlere soruyorum.
2012 yılının sonunu görebiliyor musunuz, İstanbul Trafiğinde?.
Yerel yönetim dedim.. Belediye tarafına dokundum biraz.. Ya seçilmişler?. Bir de atanmışların yerel yönetimi var, daha da feci durumda ve 2002'den beri her gün daha da kötüye gidiyor. Trafiği yönetenleri, daha doğrusu yönetmeyip kenti dağ başına çevirenleri de yazacağım.. 2071 vizyonunun içine onlar da girmeli çünkü..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA