Dünyanın marka bilinirliği en yüksek şirketi!.. Kenya'dan Şili'ye, Papua Yeni Gine'den Sibirya'ya; nereye giderseniz gidin, "kırmızı beyaz" o amblemi her yerde görmek mümkün! Şirket, uluslararası bir kurum gibi yapılandırılmış. Bugünkü haliyle Birleşmiş Milletler'e benziyor. 15 kişilik yönetim kurulu Meksikalı, Fransız, Liberyalı, Türk, Filistinli, İrlandalı, İngiliz ve ABD'li yöneticilerden oluşuyor. Şirket, kültür, fikir, inanç farklılığı gözetmiyor.
Yığınla yabancı yöneticiyle çalışıyor. Her koşulda tüketim eğilimini belirleyen kadınları daha çok üretime dahil etmenin yollarını arıyor. "Kadın Yöneticiler Konseyi" bile oluşmuş. 15 kişilik bu konsey düzenli olarak strateji geliştiriyor.
Kolay mı?
Coca-Cola Company, 2020 yılına ilişkin vizyonunu çizmiş. Vizyon, "Çalışanlar, ürün yelpazesi, ortakları, kârlılığı, gezegenin durumu ve verimlilik" olarak 6 başlıkta ve tek sayfada toplanmış. "Büyüme ve verimlilik" üzerine odaklanmış.
Coca-Cola, bu vizyonla 80 milyar dolar olan cirosunu 200 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. 500 olan proje sayısı çoktan 1500'e çıkmış. Halen 300 milyon litre su kullanan Coca-Cola, 2020'de su kullanımını 550-600 milyon litreye çıkaracak.
Üstelik şirket kriz yılında cirosunu yüzde 3, pazarlama harcamalarını yüzde 6, kârlılığını ise yüzde 8 artırmış!