HANGİ kanalı açsak yeni eski diziler çıkıyor karşımıza.
Prime time dediğimiz anlarda yani her gece saat 20.0023.00 saatleri arasında art arda diziler geliyor ekranlara.
Ana haber bültenleri bitiyor, diziler giriyor. Bazıları 23.00'te de bitmiyor. Gece yarısına kadar sarkıyor.
İtibar nereye?
Bu bir strateji elbette. Değirmenin suyu özellikle de dizi aralarına gelen reklamlardan geliyor. Yüksek izlenme oranı yakalayan yapımlara reklam veren de itibar ediyor ve çark böyle dönüyor.
İki rakam yok
Ama müstakbel bir t ehlikeye işaret ediyorum . Bu kadar dizi over doz etkisi yapacak yakında . Özellikle kırsal kesimde televizyondan başka bilgi ve eğlence kaynağı olmayan insanımız içten içe sıkılmaya başladı bu durumdan. Artık birinci çıkan diziler dahi iki rakamlı reytinglere ulaşamaz oldu.
Amaç neydi?
TV izlemek konusunda neredeyse alternatifsiz bırakılan seyirci hangi kanalda hangi diziyi izleyeceğini şaşırdı . Ulusal kanallar böyle bir dizi enflasyonuna neredeyse çanak tutarak bindikleri dalı keser hale geldi. Genel yayın sorumlularına soruyorum: Amaç bu muydu?..