Bu sütunlarda sık sık kanalların "izleyiciye saygı" düzeyleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunuyorum. Bunu yapmamdaki temel amaç, çetin reyting rekabetinde seyircinin örselenmesini, aldatılmasını ve sadece "ticari meta" olarak kullanılmasını önleyip, "müşteri memnuniyetini" sağlayacak ve "tüketici haklarını" koruyacak standartlara ulaşılmasını sağlamak. Özellikle yaz aylarında izleyicilerin yakındığı konuların başında ekrana ikinci kez getirilmeye başlanan dizilerin orta yerinde yayından kaldırılması. Örneğin Kanal D'deki "Binbir Gece"yi sezon içinde izleme olanağı bulamayanlar ya da eski bölümleri yeniden izlemek isteyenler, gündüz kuşağında yeniden yayınlanan bu diziyi keyifle seyre koyulmuşlardı. Ancak önceki gün Binbir Gece için ekran karşısına geçen tiryakiler, bunun yerine karşılarında bir çocuk dizisi buldular. Dizinin tam orta yerinde Binbir Gece yayından kaldırılmıştı. Bu, yalnızca Kanal D için geçerli bir durum değil. Pek çok kanal yaz ekranını "yaz-boz tablosu" olarak görüp, canının istediği gibi davranmakta bir sakınca görmüyor. Oysa yazın da ekran başında milyonların bulunduğu unutuluyor. Bu vesile ile "izleyiciye saygı" kriterleri içinde "devamlılığın" çok önemli bir yeri olduğunu hatırlatayım istedim...