Yıllardır dost meclislerinde dillendirdiğim bir program önerisidir. Pazar akşamları birbiriyle bağlantılı iki ayrı stüdyodan canlı yayın... Birinde futbol yorumcuları, hakem hocaları, spor adamları... Diğerinde şarkıcılar, komedyenler, oyuncular... Hem haftanın futbol aktüalitesi değerlendirilsin hem de sanatçıların katılımıyla hanımların da gönlünü hoş tutacak keyifli bir eğlence programı sunulsun... (Fransız ve İtalyan televizyonları bir dönem bunun başarılı örneklerini vermişlerdi...) Bu yıl
FOX'un ekranlara getirdiği
Futbol Pazarı bu çizgiye yakın bir program... Programın sunucusu
Ayşin Zeren,
"ilk gece" heyecanı ile biraz tutuktu. Ayrıca futbol aktüalitesi konusunda biraz daha
"antrenman yapmasına" ihtiyaç var gibi... Zira bu programın baş müşterilerinin maçların özet görüntülerini izlemek, en taze yorumları almak üzere ekran karşısına geçen futbolseverler olduğu hiç akıldan çıkarılmamalı. Programa konuk seçerken de ağırlıklı olarak
"futbolla tanışık" kişileri tercih etmekte fayda var. Zira diğerleri sırf güzel ya da ünlü oldukları için davet alınca,
"afiş" gibi durmakla yetiniyorlar. Sohbeti ise
"geyik" kıvamından çıkarıp, biraz daha futbol ekseninde tutmak gerekiyor gibi... Zira dile kolay, 9 lig maçının özet görüntülerini almak için
FOX yönetimi dünyanın parasını ödüyor.
Futbol Pazarı, kadınlarla erkekleri birarada ekran başında tutmayı hedefleyerek, zor bir misyonu üstlenmiş. Sadece
"alternatif üretme çabası" için bile desteklenmeli. Zira yorumcuların kıraathane ağzıyla birbirlerine saldırıp, hakaret ettikleri futbol programlarından millete fena halde gına gelmişti. Moda deyimle futbolda böyle bir
"açılıma" şiddetle ihtiyaç var. Peki futbol programlarına kadın eli değdirme çabası nereden kaynaklanıyor? Tabii ki reklamverenden... Pazarlama açısıdan son derece verimli olabilecek pazar gecelerini sadece erkeklerin ekran egemenliğine terk etmek işlerine gelmiyor. Zira pek çok evde
"ekonomiyi" kadın yönetiyor. Yani mutfağa, banyoya hangi malzemenin alınacağını onlar biliyor. Maksat, futbol geyiği arasında da kadınlara
"deterjan" pazarlamanın yolunu açmak...