kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Sarı Sayfalar
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
BÜLENT ÜNAL TÜYAP TÜM FUARCILIK YAPIM A.Ş. YÖNETİM KURULU BAŞKANI SABAH İÇİN YAZDI
"Geçen 20 yıl ülkemizi keşfetme yılları oldu"

Sanayicisinden, turizmcisine, memurundan işçisine kadar hepimizi ekonomik inişler ve çıkışlardan etkiledi. Herşeye rağmen Türkiye, turizm ülkesi olma yolunda ilerliyor.

Fuarcılık faaliyetleri ülkemizde, genç ve dinamik bir sektör olan hizmet sektörü içinde önemli bir yerde. 20- 25 yıllık bir geçmişe sahip olan Türk fuarcılığı önemli bir gelişme göstererek dünya fuarcılık pazarında tanınan bir seviyeye ulaştı Ekonomi, bugün pek çok ülkenin birinci gündem maddesi. Ekonomi iyi olmalı ki her şey iyi olsun. Toplumların refah içinde yaşayabilmeleri için neredeyse hava, su kadar gerekli olan iyi bir ekonomi için fuarcılık faaliyetlerinin de vazgeçilemeyecek bir unsur olduğunu biliyoruz. Tüm dünyada fuarlar ticaretin gelişmesine olanak sağlayan, alıcı ile satıcıyı, üretici ile tüketiciyi doğrudan bir araya getiren ortamlar. Fuarcılık faaliyetleri ülkemizde dinamik bir sektör olan hizmet sektörü içinde önemli bir yerde. 20 25 yıllık geçmişe sahip olan Türk fuarcılığı önemli bir gelişme göstererek dünya fuarcılık pazarında tanınan bir seviyeye ulaştı. Yakın geçmişe yapacağımız kısa bir yolculukla ülkemizin fuarcılık sektöründeki gelişimini daha kolay anlayabiliriz. 1996'da Gümrük Birliği'ne geçiş ile başlayan gelişme özellikle 1998'den itibaren dünyanın yaşadığı krizler, ekonomik daralmalar, para değeri kavgaları ve terör olayları, Rusya'nın parçalanışı, Doğu bloğunun çökmesi, dünya fuarcılık faaliyetlerini de yeni bir mecraya soktu ve Türkiye bu yeni yapılanmada çok önemli kazanımlar elde etti.

AVRASYA YENİ BİR PAZAR OLDU
Sovyetler'in dağılması çevremizde bir çok yeni bağımsız ülke yarattı, geçmişte düşman komşularımız olarak anlatılan hemen hemen tüm komşularımızda rejim değişti veya yumuşadı. Bu komşuların ortak özellikleri hepsinin enerji zengini oluşu ve genç, tüketmek isteyen nüfuslara sahip oluşları. Bir de, unutmayın, hepsi ile hesabımız eksi bakiye veriyor. Sonuçta, Türkiye'nin çevresinde 30'u aşkın ülkede 600 milyonu aşkın nüfusu barındıran yeni bir ekonomik coğrafya oluştu. Adı Avrasya. Balkanlardan Ukrayna, Rusya'ya, Kafkaslar'dan Orta Asya, Ortadoğu, Kuzey Afrika'ya uzanan bir yeni Pazar. Türkiye fuarcılık mesleğinde mevcut klasik pazarların yanında bu yeni pazarı harekete geçirmeyi becerdi. Onun içindir ki, bu yeni bölgede, özellikle İstanbul; sahip olduğu altyapılar, yetişmiş insan gücü, bölgenin en güvenilir ülkesi olması, kendi iç pazar dinamikleri, Avrasya ülkeleri ile olan kan ve kültür bağı, zengin tarihi, konaklama, eğlence imkanları ve 20'yi aşkın ülkeden günü birlik ulaşım imkanı sunan dünyanın nadir şehirlerinden biri olma özelliği ile bölge fuarcılığının en önemli çok uluslu buluşma noktası oldu.

İSTANBUL FUARLARIN MERKEZİ
İstanbul, Bilişim, Konfeksiyon Makineleri, Tekstil Makineleri, Ev Tekstili, Kumaş, Plastik ve Ambalaj Endüstrisi, Ayakkabı, Ofis Mobilyaları, Yapı Malzemeleri, Matbaacılık, Ağaç Makineleri, Tıp, Seramik Endüstrisi, Zücaciye, Isıtma, Soğutma gibi pek çok konuda bölgenin en büyük fuarlarının yapıldığı bir merkez konumunda. Yaşanan siyasal gelişmeler sonrasında komşu ülkelerin Orta Avrupa merkezli fuarlara gitmemeleri de İstanbul Fuarlarına ayrı bir ivme kazandırıyor. Bugün Almanya, İtalya, Fransa, İngiltere biraz da Hollanda dışında Türkiye'de özellikle İstanbul'da hazırlanan bir çok fuar Avrupa'da diğer ülkeler ile kıyaslanamaz büyüklükte ve etkide. Asya ile karşılaştırırsak, Çin ve Japonya dışında tüm ülkelerden daha iyi durumdayız. Dubai'de hazırlanan fuarlar dışında Ortadoğu ve Afrika ile herhangi bir karşılaştırma zaten yapılamaz. Güney Amerika'da tüm ülkelerin fuarcılığından çok daha iyi bir yerdeyiz. Amerika'da Las Vegas, Şikago ve Atlanta'da hazırlanan fuarlar dışında diğerleri ile boy ölçüşebilir seviyedeyiz. Bu değerlendirme bize gösteriyor ki, Türkiye fuarcılık mesleğinde hatırı sayılır bir yerde. Yurtiçi pazarın ulaştığı parasal büyüklük 120 milyon ABD Doları mertebesinde hesaplanabiliyor, ancak fuarcılık mesleği kendinden daha fazla çeşitli iş kollarına yarattığı imkanlarla çevresine faydası olan bir meslek. Sağladığı iş imkanları pazarın 10 katı.

1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Türk turizmi
 Çadırdan başlayan yolculuk
 Fıkra dönemi kapandı
 Her şey dahil sorgulanıyor
 Turist, cazip ülke arıyor
 Hedef dünyada öne çıkmak
 50 milyon turist 50 milyar dolar gelir
 Eğitimli ellerle Avrupa'yı yakaladık
 Türkiye Akdeniz çanağının en önemlisi
 İstanbul'un dönüm noktası
 Türkiye uluslararası organizasyonlara hazır
 Editörden...
 Mağara cennetiyiz
 Kış durgunluğuna kongre turizmi
 Türk havacılığında patlama yaşanıyor
 Deniz ve güneşi pazarlar hale geldik
 Türkiye'nin konaklama tesislerine rakamsal bakış
 Başarılarla yetinmeyip büyük düşünmeliyiz
 "Geçen 20 yılda ülkemizi keşfettik "
 Tatil mi? Seyahat mi?
 Artık kitlesel Turizm başladı
 "Aslında turizmi havacılık geliştirdi"
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu