|
 |
 |
 |
Türkiye uluslararası organizasyonlara hazır
Turizimde büyümenin en önemli sebepleri arasında kurulan yeni tesisler, gelişen turizm kültürümüz ve huzur ortamı da yer alıyor.
Türkiye , dünyada turizm alanında son 20 yılda en fazla büyüme kaydeden bir ülke. 80'li yılların başında 300 milyon dolar olan turizm döviz girdisi şu anda neredeyse 20 milyar dolarlara yaklaştı. Buna en büyük etken hemen hemen heryıl ülkemizde açılan yeni tesisler, gelişen turizm kültürü ve huzurdur. Tesislerde verilen hizmet kalitesi dünyanın pek çok ülkesinden daha üst düzeydedir. Doğayı bozmadan yapacağımız tesislerle arttıracağımız yatak kapasitesi bu ivmeyi olumlu yönde etkileyecektir. Turizmde geldiğimiz nokta son derece önemli ancak yetersizdir. Son yıllarda ülkemizde yapılan büyük organizayonlar ülke tanıtımımıza büyük yarar sağlamıştır. Türkiye'nin 1995 yılında yaptığı başarılı Habitat organizasyonu göstermiştir ki Türkiye artık böyle büyük organizasyonları yapacak alt yapıya ve tecrübeye sahip bir ülkedir. Uluslar arası büyük organizasyonların ülke tanıtımıza büyük faydası vardır. Formüla 1 organizasyonu , Eurovizyon yarışması ülkemizin tanıtımına büyük etken olmuştur. Artık Türkiye Olimpiyat Organizasyonu yapacak ehliyete sahiptir. Bence ülkemizin her konuda kaderini etkileyecek en büyük etken olimpiyatların Türkiye'de yapılması olacaktır.
TURİST MEMNUN AYRILMALI Ülkemize gelen turist sayısında her yıl büyük artışlar sağlanmaktadır. Memnun ayrılan 1 turist yeni 10 turist demektir. Yurt dışına seyahat eden insanlarımızın da tanıtımlara olan katkısı inkar edilemez. Türk insanı misafirliğe büyük önem veren , hizmetin en iyisini sunmaya çalışan ve değişimlere en hızlı uyum sağlayan bir yapıdadır. Konukseverliğimiz, dört mevsimi aynı anda yaşadığımız coğrafyamız, tarih ve kültürümüz ile dünyada herkesin ilgisini çekmekteyiz.
TURİZM KRİZLE BAŞA ÇIKIYOR AB süreci içerisinde bence turizmde sağlayacağımız ivme ülkemizin AB'ne kabulündeki süreci daha da kısaltacaktır. AB'ye kabullerinde; İtalya, İspanya, Yunanistan ve İtalya'nın turizmde sağladıkları başarı büyük etkendir. Türkiye için gelecek turizmdedir. Hükümetler tarafından Turizm politikalarımızın çok daha ciddi olarak ele alınması, hassas bir sektör özelliğinin unutulmayarak kırılganlıklarda daha süratli tanıtım ve pazarlama yapılması gerekmektedir. Türk ekonomisi sağlam temellere dayandığında görüyoruz ki hiçbir sektör artık eskisi gibi krizlere kolay kolay girmiyor. Bu olumlu davranışın meyvelerinden turizmde olabildiğince yararlanıyor.
TURİZMİN YILDIZI OLUYORUZ Özellikle Ülkemizde ve dünyada olan her türlü olumsuzluklardan ilk önce etkilenen Turizm sektörü oluyordu. Şimdi geldiğimiz noktada bu olumsuzlukların turizm üzerindeki egemenliği eskisi gibi artık yok. Artan Yatak kapasitesi , dünya standartlarının üzerinde hizmet kalitesi , eğitimli ve bu işe gönlünü koyan sektör çalışanları ile Türkiye, dünyanın yıldızı olma yolunda emin adımlarla adeta koşuyor.
TURİZME DESTEK ŞART Seyahat acenteleri sektörün en önemli unsurlarıdır. Ülkemizin tanıtımında ve Türk insanının seyahat kültürünün gelişiminde yurt içinde ve yurt dışında verdikleri hizmetle katkı sağlıyorlar. Turistlerin ülkemizin kültürünü, tarihini ve hayranlık uyandıran özelliklerimizi tanıtmada önemli görevler üstlenen seyahat acentelerine tanıtımlarda ve ülke pazarlamasında mutlaka gereken desteğin verilmesi gerekmektedir.
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|