Salonda en önde oturuyorum..
Sahnede bir soprano, bir mezzo soprano, adını ilk kez duyduğum bir bestecinin, farkında bile olmadığım bir Barok operasından düet söyleyecekler..
Soprano, sahnenin önüne geliyor, bana "Gel" diye işaret yapıyor ve bir şeyi giymesine yardım etmemi istiyor..
Tahmin edin bakalım, ne giydiriyorum, sopranoya!.
Bin tahmin hakkınız var..
Yetmez.. On bin!..
Boşuna uğraşmayın.. Ben söyleyeyim.
Boks eldiveni..
İki soprano, 1700'lü yıllarda yazılmış bir opera sahnesinde günümüz boks eldivenini nasıl ve niye giyer?.
İşte İş Sanat'taki unutulmaz gecemin sırrı da bu..
Biraz zeka, biraz yaratıcılık, "Barok Çekişmeler" adlı konseri yaratmış.
İlham, gene 1700'lü yılların iki rakip sopranosundan alınmış.
Birbirlerini fena halde kıskanan, hatta öfke nefret duyguları içinde yaşayan iki sopranonun savaşını bu konserle güncellemişler..
Hasse'nin düetini eldiven giyip boks maçı havasında söylemeleri, geceye tavan yaptırdı.
Salon alkıştan yıkıldı.
Simone Kermes müthiş bir soprano.. Harika da oyuncu.
Mezzo, Vivica Genaux da olağanüstü..
İkinci yarıyı da bir alkış düellosu ile geçirip, finalde salonu resmen yıktılar.
Çünkü, "Bis" için geldiklerinde bu defa, Barok değil, pop söylediler..
Bir Beatles potpori yaptılar ki olmaz böyle şey.. Tüm salonu ayağa kaldırıp dans ettirdiler, öylesi..
Andreas Gabetta hem birinci kemancı, hem de şefti. Cappella Gabetta gurubu da olağanüstü eşlik etti, sopranolara..
Yaşa sen İş Sanat!..
Bu ülke Kültür ve Sanatı'na hizmetinle, nasıl bir Atatürk kurumu olduğunu göstermeye devam ediyorsun!.