Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Mühim olan insanlık..

Sevgili Safter Yılmaz'dan bir not aldım gene.. Los Angeles'tan.. Bu ülkenin tüm TV yöneticileri ibret için okusunlar ve ibret alsınlar.. Tabii para hırsından kör olmuş gözleri onlarda böyle bir duyu bırakmışsa..
Buyrun okuyun..

***
TV reklamları ile ilgili yazını okudum.Türkiye de bu konuda bir kural olmayışından şikayet ediyorsun. Bu notu Amerika'daki durumu belirtmek için yazıyorum..
1992 de Amerika'daki televizyon kanalları FCC'nin (Türkiye'deki RTÜK"ün karşılığı) başkanlığında yaptıkları toplantıda televizyon reklamları konusunda bir karar aldılar. "Code of Practice/ Uygulama Kuralı" diye bilinen bu karara göre bir saatlik yayında 18.00 ile 24.00 saatleri arasında 15 dakika, bu saatler dışında ise saatte 16 dakika reklam süresi var.
12 yaş altı çocuklara göre yapılan programlarda ise hafta sonu günlerinde saatte 10.5 dakika reklam süresi kabul edilirken hafta içinde bu süre saatte 12 dakika..
Aradan yıllar geçmesine rağmen bütün kanallar bu "Code of Practice" anlaşmasına aynen riayet ediyorlar..
***
Ama bitmedi. Asıl bomba şimdi geliyor. Sakın ola "Kural var. Kuralı denetleyenler var, adamlar da uyuyorlar" demeyin..
Safter'in son satırlarını okuyun şimdi, ey kendi insanını eşek yerine koyan tüm TV yöneticileri..
"Hatta yıllar sonra Amerikan Anayasa Mahkemesi ticaretin serbest olduğu gerekçesi ile televizyon reklamlarının süresine bir kısıtlama yapılamayacağı kararı verdiği halde, kanallar Code of Practice uygulamasını gönüllü olarak sürdürmeye devam ettiler.
Code hala uygulanıyor."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA