Gupse Özay'ın yaratıp yazdığı bir tip Deliha.. Filmi de çok sevdiğim Eyyvah Eyvah'ların yönetmeni Hakan Algül çekmiş.
Gülse Birsel'den sonra "Bir kadın komedi yazarı daha" bulmanın heyecanı içinde sunuldu medyada film..
Nihayet gitme fırsatı buldum..
İşte izlenimlerim..
Gupse bir tip yaratmış.. Tip, dişi Recep İvedik.. İyi kalpli, saf, sert görünümlü ama temiz kalpli bir kenar mahalle kızı.. Erkek çocuklar arasında erkek gibi büyümüş..
Filmin komedi unsuru, diyaloglardan çok, Gupse'nin yarattığı tipleme üzerine..
Yazarlık kısmının daha pişmesi gerek..
Mizah yazarlığı günümüzün en zor işlerinden biri..
Filmi özellikle, o özlediğim "Mahalle"
İstanbul'unun görüntüleri ile sevdim.
Herkesin herkesi tanıdığı, sevdiği, yardım ettiği, ama fena halde dedikodusunu da yaptığı mahalle, baş oyuncu gibi kullanılmış.
Rezidanslar İstanbul'unda kaybolan bir kültür ve duygu mirası o kenar mahalle.. Çok güzel..
Ama bir önemli eksik var senaryoda ki, seyircinin artmasını önler.. Filmin yakışıklı delikanlısı mahalleye taşınıyor. Ama o mahallede "Yakışıklı"nın sevgilisi yok..
Genç kızların kalbini çalacak delikanlı, filmdeki büyük anne dahil, nerdeyse tek aseksüel kişi.. Niye Gupse?. Mahalleye bir çıtır koysaydın, yakışıklı ile aşk yaşayan..
Kızlar kendilerini onunla özdeşleştirir, erkekler de, çıtırdan mutlu olurlardı..
Al sana ilave bilet!..
Jeyan Mahfi Tözüm'ün yarattığı Rum asıllı teyze harikaydı.. Hele o müthiş aksanı ile.. İstanbul Üniversitesi'nde bir yıl okurken, Necati Dayımda kalmıştım, Kadıköy'de.. Rum ev sahiplerinin salonundan geçip, üst kattaki bizim eve çıkardım, her gece. O evde, öyle bir teyze vardı, ben geçerken ille de bir şey ikram eden.. Onu hatırladım.. Ne güzel günlerdi?.
O aileyi gönderdik. O şirin Rum evini yıkıp yerine beton yığını bir zevksizlik oturttuk.
Mahalle bitti!..