Serdar Turgut dostum bir kitap yazmış, "Yeni Medya" diye.. İçinde neler olduğunu köşe yazılarından tahmin ediyordum zaten. Kapağında da özetlemiş.. "Medyanın 'Kağıttan' Kalesi çökerken" diye..
Önce usulden konuşayım..
Son zamanlarda kitap okumayı iyice azalttım.. Hayatı sağlıklı, iki ayağımın üzerinde desteksiz durarak yaşayacağım günler azaldıkça, canlı yaşama ayırdığım saatleri arttırma ilkeme paralel bir karar bu.
Oturup okumaktansa, gidip yaşamak.. Ancak çok ama çok merak ettiğim konuları okuyorum..
Serdar'ın kitabını iki saatte bitirdim. Neden?. Çok kolay okunuyor da ondan.. Serdar'ın keyifli, akıcı, hızlı üslubu aynen kitabında da var.
Okudum. Bitirdim ve son sözümü söyledim.
"Yanılıyorsun Serdar!.."
Serdar, elektronik medyanın gelişmesi ve yayılmasının, yazılı medyayı çökerteceğine inanıyor. Tüm kitap bunun üzerine kurulu..
Tüm kitap..
Dikkat buyurun..
"Yeni Medya" başlıklı "Kağıttan kale çökerken" kapaklı kitabın kendisi kağıt..
Serdar kitabını internet üzerinden, elektronik medyayla değil, Destek Yayınları'ndan, "Kağıt"ta sunuyor..
Neden acaba?.
"Çökerken" derken örnek vermiş.. "Dünyanın en ünlü, en saygın haber dergilerinden Newsweek, yazılı dergiyi kapadı. Elektronik medyada devam ediyor.."
"Ediyordu" oysa.. Olmadı.. Newsweek kağıt dergiyi yeniden çıkarmaya başladı, bu kitap basılırken..
Neden?.
İşte, en önemli sebep, ki Serdar bu konuya hiç değinmemiş kitabında..
"Saygınlık!.."
The New York Times, dünyanın en ileri elektronik gazetesini kurarken, niye kağıt baskıdan vazgeçmedi?.
Cepteki, Ipad'deki, New York Times ile ayni saygınlığı yakalayamayacağını bildiği için..
Cepte Wall Street, cepte Le Monde ayni etkiyi yapar mı, okurlarında.. Kurumlarda..
Televizyon çıktığında, hele binlerce kanalla evlerimize geldiğinde de yazılı gazeteciliğin bittiği söylenmişti. Ne oldu?.
Gazeteler ve televizyon birbirlerini destekler, besler kurumlara dönüştüler ama ikisi de devam etti.
Sebep, sadece saygınlık değil.. Ekonomi uzmanları, kurumları yönetenler, yazılı basındaki kalıcı reklamla desteklenmediği zaman, televizyon reklamının havada uçup kaybolduğunu gördüler. Gazetelerin payları gene önemli oranda ayrıldı bütçelerde..
İnternet' te de durum farklı değil.. Üstelik, bu modanın da hızlanarak tempo kaybettiğinin işaretleri var. Pek çok ünlü, tweetterdan çekilmeye başladı, bile.. Çevremde kaç kişi vaz geçti, iyi biliyorum. Facebook krizde..
Ellerinden ceplerini düşürmeyen gençler, sinemada, tiyatroda, maçta, restoran, kafe ve kulüplerde, toplum içindeki her yerde "Eroinman" bakışlarına hedef olur hale geldiler..
İnternet oyuncağı robotlar olma yerine, interneti kullanan gerçek insanlara döneceğiz sonunda.
Sanal medya, yazılı basını da etkileyecek tabii. Televizyon nasıl bir değişim ve uyum sağladıysa, onun gibi..
Yazılı medya da değişecek, ama yaşayacak Serdar..
İnsanlar yaşadıkça..