Abuzittincim, Geçen Pazar şefin (Hıncal Uluç) yazısından, iyice öfkelendiğini görünce "Acaba şöyle bi şey olabilir mi?" diye düşündüm: Madem reklamdan Abuzittin'e yer yok, mektup yerine, eski adet, telgraf çekeyim. "Abuzittincim stop. Münasip yerlerinden öperim stop."
Böylece hem, sayfada Abuzittin kalır hem de reklam servisine yer açılır. Bunu Yasemin'e anlattım. "Ben Hıncal Bey'e nakledeyim.. Sen her ihtimale karşı normal mektubunu da yaz" dedi. Oysa bi telgrafla yırtabileceğimi düşünmüştüm.. Olmadı.. Şimdi ne yazsam!?
Aklıma THY'nin yeni reklam filmi geldi. Konu güncel.. Genel Müdür Kotil' in Sabah'a verdiği röportajda "..şoke olacaksınız!" dediği reklam filmi. Şokluk bi durum yok, ama eğlenceli.. You Tube da 70 milyondan fazla tıklanması da iyi alamet..
Tam mektuba başlayacam içimdeki şeytan gene dürttü. Eski televizyonculuk günlerim depreşiverdi. "Şunu bi de vidyodan, profesyonel gözle seyredeyim" dedim. O zaman anladım ki "Hileli çekimler teknolojisi bayağı defolu. Bi örnek, aslanın Kobe'yi, yakın planda yalama sahnesi gibi.. Resmi oturtamamışlar. Veya, bi çeşit yamaç paraşütüyle olan görüntüler. Bir dakikalık çekimde, böylesine sırıtan bi iki sahne daha var. Acaba yanılıyor muyum diye TRT' nin eski yapımcılarından ve en usta kurgucularından Erol Sertalp'e telefon ettim. "Chroma key tekniği (O teknolojik hilelerin adı) zayıf. Çok daha iyi kullanılabilirdi. Keşke, hiç değilse son sahnede Messi ile Kobe gerçekten yan yana getirilebilseydi. O zaman reklam daha inandırıcı olurdu" dedi.
Chromakey'in özeti şu; mesela, Kobe ile Messi'nin çekimlerini ayrı ayrı yapıyorsun. Sonra, stüdyoya geçip, arka planda ne çeşit görüntü istiyorsan onları saptayıp, Messi ile Kobe'yi içine oturtuyorsun. Yani bilgisayarda görüntü efektleriyle oynamak..
İlk filmde de, Kobe ile Messi ayni uçakta değillerdi ama kimse farketmedi. Uygulama çok iyiydi çünkü.
İlk filmi Türkler, ikinciyi Amerikalılar yaptı. Yani biz teknolojide Amerika'dan iyiyiz, iyi mi?
Ben neler yazacağımı kafamda tasarlamışken, bi zamanlar foto muhabirliği yapan küçük oğlum Kaan aradı. "Messi'nin filmindeki gizli reklamı yakalayabildin mi?" dedi. Allah Allah.. Filmi bi kere daha izledim. Zaten THY'den çok Messi ve Kobe reklamı ama Kaan'ın dediği ne?
Gerçekten Lenova ve özellikle Samsung markaları bayağı belli oluyor. Hani biraz daha yakın plan girilseymiş, bu önce Messi ve Kobe'nin, sonra Lenova ile Samsung'un daha sonra da THY'nin reklamı olacakmış. 3'ü bi arada.. Fena iş değil!
Şimdi beni bi merak sardı.. Acaba THY, teknik yönden bayağı falsolu bu prodüksiyona ne ödedi? Lenova ve Samsung , "gizli reklamla" prodüksiyon masraflarının bi kısmına ortak oldular mı?
Esasında bunlar benim kuruntularım Abuzittincim. Benim mektup sana ulaşıncaya kadar videonun internetteki tıklaması belki 100 milyonu bulmuştur. Yani reklam hedefini, sanal alemde yakalamıştır. Ama, Temel Kotil gerçekten şoke edecek bi reklam istediyse senaryoda şöyle bi değişiklik yapılmalıydı: Messi ve Kobe pilot koltuğunda uçağı yönetiyorlar. Birden kokpit kapısı açılıp içeri aslan giriyor.. Messi ile Kobe'yi yalamaya başlıyor.. Dur mur derken gümmmm! Gerçekten şoke olurduk!
Münasip yerlerinden öperim, Abuzittincim.
Kardeşin Güneş.
tecelligunes@yahoo.com.tr