SEVGİLİ Rahşan'la sonunda anlaşacağız..
İstanbul'da metroyu kim istemez?. Toplu taşımacılık için dünyada bundan büyük kolaylık var mı?.
Ama nasıl yapacağız metroyu?.. Ve de kaç yılda, kaç on yılda?..
Para!..
Hadi bulduk diyelim.. Kaç yılda kazacağız İstanbul'un altını?.
Üstelik İstanbul'un altını kazmak kolay mı?. Kazmayı vurduğun yerde tarih var.. SİT kurulları hemen karar alıyor.. "Derhal durdurula.."
Daha Haliç'i geçemedik öte yana, "Yasak" kararları yüzünden..
Peki o zamana kadar milyonla, hem de kaç milyonla İstanbullu sürünmeye devam mı edecek, yoksa onlara acil yardım, pratik çözümler en kısa zamanda ulaşacak mı?.
Metrobüs yolundan ucuz, metrobüs yolundan çabuk yapılacak bir toplu taşıma sistemi daha var mı, otoyolun ortasından geçirerek..
İşte birkaç ayda bitti, okulların açışına yetişecek.. Halk ucuz, kolay, hızlı ve sağlıklı taşınacak, Avrupa yakasından İstanbul metrosunun başlangıç istasyonuna.. Biz araba sahipleri biraz sıkıntıya girerken..
Bu güzergâhın böyle ayrılması, metronun ilk adımı ayrıca.. Boşa masraf değil. Yarın ister ray döşe hafif metro yap, ister altına gir, tünel aç.. Ne istimlak gerekir, ne de ayrı güzergâh..
Topbaş'a alkış.. Ambülans gibi geldi, imdada!..