Dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC'e Türk markaları damga vurdu. Fransa'nın Cannes şehrinde 23'üncü kez kapılarını açan fuarı 3 günde toplam 10 bin kişi ziyaret etti. Bu yıl Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ile İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) sinerjisiyle organize edilen, Ekonomi Bakanlığı'nın desteğiyle kurulan Turkish Brands standında Altınyıldız Classics, Avva, Colin's, D'S Damat, Doğtaş, Gönül Kahvesi, İnci, Kiğılı, Network, Roman ve Tudors yer aldı. Turkuvaz Medya Grubu, fuara katılan perakende sektörünün devlerini La Petit Maison'da düzenlenen akşam yemeğinde buluşturdu. SABAH Gazetesi Reklam Genel Müdürü Ceyda Uzman, Türk markalarına yabancıların çok fazla ilgi gösterdiğini gözlemleme fırsatı bulduğunu belirterek, "Bu Türkiye'nin ve perakende sektörünün başarısıdır. Biz de Turkuvaz Medya Grubu olarak sizin başarılarınızla gurur duyuyoruz. Gazete olarak her zaman sektörünüzün yanında ve desteğe hazır olduğumuzu bilmenizi isteriz" dedi. SABAH'a teşekkür eden BMD Başkanı Sinan Öncel, MAPIC'te Türk markalarına tahmin ettiklerinin ötesinde bir ilgi gösterildiğini belirtirken, "Uluslararası birçok AVM yatırımcısı ve franchise firması markalarımızla işbirliği yapmak için fırsat kolluyor. Örneğin Belçikalı bir AVM yatırımcısı Kuzey Afrika'ya açılma planları çerçevesinde markalarımızla işbirliği yapmayı önerdi. Markalarımız Avrupa, Rusya, Balkanlar, Asya ve Kuzey Afrikalı yatırımcılarla franchise firmalarının yoğun ilgisiyle karşılaştı. Mütevazı olmaya gerek yok, ilk kez böyle bir ilgi gördük" dedi.
B2B GÖRÜŞMELER YAPILDI
Markaların her birinin 40-50 civarında B2B görüşme yapma fırsatı bulduğunu anlatan Öncel, "MAPIC'te gösterilen ilgi bize yurtdışında yaygın operasyonları olan Colin's, Collozione, DeFacto, D'S Damat, Koton, Mavi, LCW, Penti, Ramsey, Sarar ve Simit Sarayı gibi markalarımızın diğerleri için ne kadar güçlü birer referans oluşturduklarını da gösterdi" dedi. Öncel, önümüzdeki yıl katılımcı sayısını en az iki katına çıkarmak için çalışacaklarını söyledi.
YURTDIŞINDA KÜMELENME GEREK
BMD Yönetim Kurulu Üyesi ve İHKİB Başkan Yardımcısı Volkan Atik de Avrupa markalarının ciddi anlamda yaşlanmaya başladıklarını gördüklerini belirterek şöyle konuştu: "Türk markaları gümbür gümbür geliyor ve önümüzdeki dönemde bunu daha çok hissedeceğiz. Ancak bir şeyimiz eksik. Yurtiçinde büyürken kümelenmeyi becerdik, aynı şekilde yurtdışında da yapmalıyız. Birlikte hareket etmeyi tam olarak beceremiyoruz. Biraz daha nokta vuruşu yapmamız lazım" dedi.
SEKTÖR TEMSİLCİLERİ NE DEDİ?
Fuar süresince, Daily SABAH ve BMD'nin hazırladığı MAPIC'17 Turkish Brands gazetesi de yabancı katılımcılara ücretsiz dağıtıldı.
TURGUT TOPLUSOY (Roman) Avrupa'da markalar eskidi, insanlar yeni bir şey arıyor. Bizim bu şansı iyi kullanmamız lazım. Buraya çok ağırlık verip kendimizi anlatırsak onlar alacaktır. Bizler Avrupa ve dünya için genç markalarız.
OSMAN ARAR (Damat) MAPIC'te öğrendik ki; artık bütün dünyada gerçek olan bir şey var: Türk markaları... Dolayısıyla bizim daha yoğun ve istekli çalışmamız lazım.
NECDET AYAYDIN (İpekyol) Biz yurtdışına açılmak istiyoruz. Arabistan olsun, Amerika olsun, Avrupa olsun, gitmek aylar alır. Buraya geliyoruz, iki günde bütün ülkelerle iletişime geçip, görüşmeler yapıyoruz ve olumlu ayrılıyoruz.
YAMAN YARDIMCI (Gönül Kahvesi) 2013'ten bu yana fuara katılıyoruz. Türk markalarına ilgi giderek artıyor. Biz dünyada var olduğumuz ve kabul gördüğümüz sürece bir şeyler olacağız. Hedef sadece Türkiye değil tüm dünya olmalı.
RECEP AYAYDIN (Tudors) Avrupa'da bir mağazanın açılması için saat 11:00'i bekliyorsunuz. Ortadoğu'da mağazalar öğlen açılıyor. Bizde inanılmaz bir çalışma azmi var.
BURASI ŞAMPİYONLAR LİGİ
JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş MAPIC'in Şampiyonlar Ligi olduğunu belirterek, "Burada kendimizi gösterebildiğimiz, varlığımızı kanıtlayabildiğimiz takdirde dünyaya yayılabiliriz" mesajı verdi. AYD Başkanı Hulusi Belgü ise Türk markalarının daha çok yurtdışına açılması gerektiğini belirterek, "2008 krizinden sonra çok ciddi bir fırsat çıktı, ben birçok Türk markasının Avrupa veya Amerika'da satın alma yapmasını bekliyordum ama kendi isimlerini parlatarak oralara gidecekler" dedi.
FUARDA TÜRKİYE ANA OTURUMU DÜZENLENDİ
Türkiye'deki fırsatların dünyaya anlatılması hedefiyle her yıl düzenlenen ve bu yıl "Discover in Vogue: Turkish Brands" ismiyle düzenlenen Türkiye Ana Oturumu ise yine ulusal ve uluslararası çevrelerden yoğun ilgi gördü. Oturumun ardından Turkish Brands standında uluslararası yatırımcıların da katılımıyla gerçekleşen kokteylde network yapılarak yeni işbirlikleri için ilk adımlar atıldı. 11 firma için global iş planları çerçevesinde 400 B2B organize edilirken, yoğun ilgi sonucunda B2B sayısı 510'a yükseldi.
NOTLAR
Yatırımcı firma sayısı: 1.000
Perakendeci sayısı: 2.100
Ziyaretçi sayısı: 10.000
Ülke sayısı: 800
Stant sayısı: 700