"Türkiye'nin otomobili" şimdiden satış rekoru kırıyor. 2021'de yola çıkacak ama alıcıları kuyrukta. İş dünyasının sohbet gündemine bir anda girdi. 5 babayiğit ve onları 5 ayda biraraya getiren TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu. Babayiğitlerden Anadolu Grubu'nun satış pazarlama, Kıraça Holding'in üst yapı ve tasarım, Turkcell'in yazılım, Zorlu Holding'in batarya ve elektronik aksam, BMC'nin ise Sakarya'da kurulacak fabrikada üretimi üstlenmesi bekleniyor. İşin uzmanlarına göre maliyetin karşılanabilmesi için yıllık en az 20 bin üretim olması lazım. Fabrikanın kapasitesi elbette bunun çok üzerinde olacak. Zaten kamuya alınacak taşıtlar, taksiler, bankaların vatandaşa avantajlı kredi fırsatlarıyla şimdiden yerli otomobilin geleceği çok parlak görünüyor. İş tarihi, gayret ortak, o yüzden merak çok. Koordinasyon kurulunda yer alacak isimlerden şarj istasyonlarına, yedek parça servislerinden elektrikli otomobilden anlayan insan kaynağının yetiştirilmesine kadar yapılacak çok iş var. Sohbetlerin en eğlenceli yanı ise isim bulunması... Duyduğum öneriler arasında Babayiğit, Yiğit, Yağız ve yurtdışı pazarını düşünenlerden Turco önerileri var. İsmi ne olur bilmem ama hem iş dünyasına hem vatandaşa moral verdiği kesin.