Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MAHMUT ÖVÜR

Sağlık Bakanlığı'ndan ihale cevabı

Önceki gün kaleme aldığımız "Sağlık Bakanlığı'nda 4x4 tırtıl kıyaklı ihale" başlıklı yazımız üzerine Sağlık Bakanı Dr. Recep Akdağ aradı.
Konuyla ilgili teknik ekipten bilgi aldığını, o bilginin kendisini ikna ettiğini ve teknik ekibin bir bilgi notu göndereceğini söyledi. Öncelikle Bakan Akdağ'ın hassasiyetine teşekkür ediyorum.
Gelelim bakanlık adına gönderilen "bilgi notu" na...
Sağlık Bakanlığı Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Daire Başkanı Dr. Fazıl İnan tarafından gönderilen yazıda kısaca şöyle deniyor:
"Otomotiv firmalarının başvurusuyla palet takılabilecek özellikte 4x4 araçlar için şartnamede istenen motor gücünün en az 170 hp olması gerekliliğinin değiştirilmesi halinde daha fazla sayıda otomotiv firmasının teklif sunmasına imkân tanınacağı gerekçesiyle motor gücünün en az 160 hp olmasına ilişkin 08.10.2008 tarih ve 15181 Sayılı Zeyilname yapılarak isteklilere duyurulmuştur."
Yazıda bu tespit yapıldıktan sonra şöyle deniyor:
"Görüldüğü gibi paletlerin tırtıl özelliğine ilişkin zeyilnamede herhangi bir ibare olmadığı gibi, palet sistemine ait hiçbir hususta düzenleme de yapılmamıştır. Palet sistemine ait özellikler 2006 ve 2007'de yapılan ihalelerdeki teknik özelliklerle aynı olup, önceki yıllarda istenen gerekliliklerden hiçbir farkı bulunmamaktadır."
Peki 'tırtıl' aralıkları hesabını kim yaptı?
Bakanlığın cevabından da anlaşıldığı gibi zeyilname ile sadece motor gücü düşürülmüş, tırtıl meselesi şartnamede yer almıştı. Bu doğru. Bunu düzeltir özür dileriz, ama şu soruyu da sormadan edemeyeceğiz.
Rekabetin daha da artırılmasını savunan teknik kadro, niçin dünyada sadece tek bir firma tarafından üretilen paletleri tarif eden enboy ölçülerini istemiş hatta bununla da yetinmeyip paletin "tırtıl" aralıkları şartnamede belirtilmiştir.
Örneğin , "Paletin zemin temas ölçüleri düzgün zeminde en az 90x40 cm olmalıdır. Palet tırtıl genişliği en az 40 artı eksi 4 cm arasında olmalıdır."
Konuyu uzmanları ile konuştum.
Herkes bu "tırtıl" aralıkları hesaplarını kimin, hangi kriterlere göre yaptığını merak ediyor.
Ayrıca uzmanlar bu tip alımlarda temel yaklaşımı da şöyle açıklıyor: "İhtiyaç sahibi, görevi belirler, aracın hangi maksimum yükte, hangi rakım ve ısı şartlarında, ne sürat yaptığı, tırmanma ve iniş açısı, kanal ve su geçme derinliği gibi kriterleri belirler. Firmalar bunları baz alarak daha iyi ürünleri vermek için yarışır."
Bir ihale teknik şartnamesinde temel yaklaşımlardan söz etmeyip paletin tırtıl aralıkları dendi mi, o ihaleden pis kokular çıkma ihtimali doğmaz mı?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA