AKM'NİN sorunları, yıkılıp yıkılmamasına ilişkin yazınız üzerine daha yeni yaşadığım bir çağ dışılığı size iletmek istedim. Bir konuyu danışmak üzere AKM'nin 251 56 00 no'lu telefonunu öğlen saatlerinde çevirmeye başladım ve ancak 16.00 sıralarında, birisi lütfedip telefonu açtı, ama nasıl? 'Haa' diye bir ünlemle. Sorularıma da en baştan savma, en kaba bir yaklaşımla sözde cevap verdi.
İstanbul gibi bir dünya kentinin, biricik ve en önemli sanat merkezinin telefon hizmeti böyle mi yapılır? Bu bile, o merkezin ne denli kötü yönetildiğinin göstergesi, daha önce tanık olduğum başka sorunları sıralamaya bile gerek yok. Orası, gerçekten bir an önce, altyapısından personel anlayışına dek, baştan aşağıya yenilenmeli ve sadece Opera-Bale ve Tiyatro'nun hizmetine verilerek, kente yakışan bir niteliğe kavuşturulmalıdır. Şu anda olduğu gibi, yönetimi bakanlığın sanattan ve adaptan bihaber personeline teslim edilme melidir. Saygılarımla.
Işık NOYAN