Türk basınında 'proje sayfaları' sorunu var. Gazetecilik jargonuyla söyleyecek olursak 'satılmış sayfalar' bunlar.
Anne sütü haberindeki sorun biraz da bununla ilgili.
Klasik reklamlardan farklı olarak bu sayfalar 'bilgilendirici içerik' sunma iddiasındalar.
Üstelik, girdikleri gazetenin şeklini alıyorlar.
Gazeteler bu sayfalardan ya da sütunlardan para kazanıyorlar, doğru, ama itibar kaybediyorlar.
Çünkü reklamcılıkla habercilik arasındaki ayrım ortadan kalkıyor.
Kalkmamalı! Bu sayfalarda 'Bu bir ilandır' ibaresi mutlaka yer almalı. Sayfanın görünmeyen bir yerinde küçük harflerle yazılmak yerine sağ üst köşede büyük harflerle vurgulanmalı.
Bu sayfaların tasarımı gazetenin genel tasarımından belirgin bir şekilde ayrıştırılmalı. Aynı başlık, spot ve yazı karakterleri kesinlikle kullanılmamalı.
Görsel kullanımı farklılaşmalı.
Aksi takdirde okuru kandırmış oluruz.