Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MELİHA OKUR

Otelciler federasyonu niye imaj çalışması yapıyor?

Büyük tartışma bitti, sonunda onlar da biraraya gelebildi. Artık 'Turizm Otelciler Birliği mi?' yok, yok 'Turistik Otelciler Birliği mi?' diye soru sormayacağız. Turizm Otelciler Birliği ve 12 dernek biraraya gelerek Türkiye Otelciler Federasyonunu kurdu. Haziran ayında geçici bir yönetimle yola çıkan "Federasyon" bu ayın 26'sında genel kurulunu yapacak.
Sakın ola Türkiye Otelciler Federasyonu deyip geçmeyin.
2 bin üyesi var. Türkiye'deki turizm belgeli 350 bin yatak kapasitesini temsil ediyor. Türkiye'deki 630 bin yatak kapasitesinin 350 bini Türkiye Otelciler Federasyon çatısı altında. Yani sektörün nabzı burada atıyor.
'Ancak sektörün diğer yarısını kim temsil ediyor' derseniz çok açık ve net söyleyelim: Bu federasyona üye olmak için kurulacak derneğin turizm belgeli 50 üyesi olması şart. Birçok ildeki otelciler bu yüzden federasyon çatısı altına girememiş durumdalar. Örneğin kendi içinde büyük sorunlar yaşayan Denizli-Pamukkale gibi.

2006
yılı zor
Türkiye, bu yıl turizmde güzel bir sene geçirdi. Hem ziyaretçi sayısı hem de turizm gelirlerinde yüzde 21'lik artış oldu.
10 milyonu AB ülkelerinden olmak üzere toplam 21 milyon ziyaretçi geldi. Ve 15 milyar dolarlık bir turizm gelirini yakaladı. AB ülkelerinden gelen ziyaretçiler ise toplamda 8 milyar dolarlık bir gelir bıraktılar.
Kısacası 2005'te turizmde hedefler tuttu.
Ama 2006 yılı çok zor bir yıl. AB'de daralma var. AB, yüksek enflasyonla mücadele etmek zorunda. O yüzden AB Merkez Bankası'nın faiz stratejisi 2006'da çok önemli. Hala 2006 yılı ile ilgili Almanya'nın en büyük tur operatörleri bile planlama yapamıyorlar.
Türkiye, yabancı ziyaretçinin yarısından fazlasını AB'den alıyor. Bu yüzden 2006 yılı Türkiye için de sıkıntılı. Cari açığın kapatılmasında en büyük rolü oynayan turizm sektörü 2006 yılında bu rolü oynayamayacak.
Turizmcilerde de iş başa düştü. Otellerin hem işletmesi hem mülkiyeti el değiştiriyor. 2005'te 47 otel el değiştirdi, 2006 yılında bu trend hızlanacak.

Lobi yapmak şart
Bu durumda turizmde tanıtım şart yoksa lobi yapmak mı? Bize göre lobi yapmak şart.
Geçmişe bakılırsa bugüne kadar yapılan tanıtım çalışmalarının sonuç vermediği ortada. Oysa Türkiye'nin kendini anlatması gerekiyor. Bilindiği gibi AB sürecinde müzakare edeceğimiz 35 ana başlık arasında tek başlık olarak turizm yer almıyor. Ama 35 dosyanın 16'sında turizmden sözediliyor.
İşte Türkiye Otelciler Federasyonu da 2006 yılının zorluğunu bilerek bir imaj çalışması yaptırmış. Ayın 26'sındaki genel kurulda bu çalışmanın sonuçları açıklanacak.
Çalışma yapılırken Türkiye'ye en fazla ziyaretçi veren 5 ülke Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda ve Danimarka baz alınmış.
Türkiye'nin AB'ye üyeliğine nasıl baktıkları sorulmuş. AB vatandaşlarının yanıtlarını en çok Türkiye Otelciler Federasyonu merak ediyor. Ona göre yeni yol haritası belirlenecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA