Gayrimenkul profesyonelleri ve inşaatçıların küresel buluşma noktası MIPIM'deyiz. Fransa'nın Cannes kentinde 26 bin 500 katılımcı, 300 büyük firma ile yakın geleceğin dünyasını şekillendiriyor. Türkiye, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da fuarın baş aktörlerinden...
Belediyeler dâhil 22 Türk standı ile buradayız ve sektörün akıncıları diyeceğim bu insanlar 46 ülkeye Türkiye'yi anlatıyor. Vizyonları, fırsatlar ve projeleriyle... İstanbul Ticaret Odası, geçen yılki niceliğini artırmak yanı sıra sunum tekniği, etkinlik çeşitliliğiyle niteliğini de artırmış durumda. Başkan İbrahim Çağlar, bu sayede MIPIM gözdesi olmayı sürdürdüklerini belirtiyor.
Belediyeler içinde Balıkesir, Antalya, Bursa, Hatay, Kocaeli, Konya ve Ordu büyükşehir belediyeleri, Beyoğlu Belediyesi, mimarlık firmaları, seramik grubu ve Türkiye'nin marka değerini yabancılara anlattılar.
Katıldığım "Türkiye'nin Mega Projelerine Mimari Bakış" sunumunda Murat Tabanlıoğlu, Enis Öncüoğlu, Murat Kader, Prof. Dr Celal Abdi Güzer, Cüneyt Özdemir'in moderatörlüğünde, çok iyi hazırlanmış İngilizce panelde, salonu dolduran yüzlerce profesyonele kendi ürettiğimiz değerleri aktardılar.
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, sunumu değerlendirirken, "Türkiye'nin nitelik standartlarının ne kadar yükselebileceğine tanık oluyoruz MIPIM'de..." yorumunu yapıyor. Benim izlenimim şu: Benzer performansı, belediyelerimizin sunumlarında da yakalamamız çok önemlidir.
Katılımcı belediyelerin başkanlarıyla yaptığımız sohbeti yarın aktaracağım ama şunu söylemek zorundayım. Belediyelerimiz, MIPIM'e katılmada nicelik sıçraması yapacak kadar vizyoner olduklarını gösterdiler. Şimdi sıra, harika projelerini küresel profesyonellere aktarırken, nitelik sıçramasına da ihtiyaç duyduklarını anlamakta...