Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Geleceği oluşturacak altı anahtar gelişme

Ray Hammod'u dinliyoruz; "işiniz her neyse, yakın gelecekte varacağınız noktayı tasarlarken, 6 anahtar gelişmeyi göz önünde bulundurmalısınız."
Avrupa'nın önde gelen iş stratejistlerinden Hammod, Sanayi Kongresi'nin çağrılı konuşmacısıydı. Dünya İnovasyon Vakfı üyesi Hammod'a göre bu anahtar gelişmeler şöyle:
1-Dünya nüfusundaki patlama ; yakın gelecekte 10 milyarı aşacak nüfus ile zaten doğal kaynaklarının sınırına gelen dünyada bu insanlara nasıl su bulacak, besin ve enerji nasıl sağlayacağız? Bu iyi haber zira ekonominin talep sıkıntısı olmayacak.
2-İklim krizi ; Küre ısınıyor, felaketler artıyor. Sel bariyeri kuranlar veya inşaatçılar için iyi haber ancak çevreyi gözetmeden iş yapmak mümkün değil.
3-Enerji Krizi ; petrol bitiyor ve pahalı hale geliyor. Enerji ihtiyacı yükseliyor. Bu hem yeni bir iş alanı hem de işimizin en kritik girdisi olan enerji sorununu tanımlıyor.
4-Küreselleşme ; Alkışlasanız da karşı dursanız da sizi içine alan bir süreç. Yoksul ülkelerin yükseltilen alım gücü sizin iş planlarınızın bir parçası olabilir.
5-Tıpta yaşanan devrim ; DNA üzerine dönen yeni bir dünya. Yeniden üretilebilecek ve daha uzun yaşayabilecek insandan söz ediyoruz. Emeklilik planlarınızı bir kez daha gözden geçirin.
6-Teknolojideki hızlanma ; Böylesine ivmelenmiş bir teknoloji, cihazları vücut protezi haline getirmekle kalmıyor işletmelerimizin varoluş şeklini de mekandan, zamandan bağımsız hale getiriyor. Herkesin her yerden her şeye ulaştığı dünya inşa edilirken tüketici kimliğiyle insan da yeni bir tanıma ihtiyaç duyacak.
Hammod'un işaret ettiği noktaların bileşkesinde, küreselleşmenin zaten karmakarışık ettiği beynimizi, yeni zihin savaşları bekliyor demektir.
Hele ki nesnelerin dahi internete bağlandığı, eşyaların akıllandığı, makinelerin zekasının insanı zorladığı bir ortamda geleneksel Anadolu KOBİ'miz " Çuvaloğlu Gıda Sanayi"nin ne şansı olabilir?
Bana göre büyük firmalarımızdan daha fazla şansı var.
Zira yeni ürün, müşteri, ilişki, ihtiyaç ve pazar anlayışlarını kavramada, "kaybedecek fazlaca bir şeyi de olmayan " KOBİ'lerimize büyük bir fırsat penceresi açılıyor. Zira yeniliğe açık bir kimyanın temsilcileri onlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA