NYTimes Amerika'nın en etkin gazetelerinden biri olarak kabul edilir. İlan yolu ile NYTimes'dan kitlelere seslenmek bir güç gösterisidir. Amerika'da lobiler bu yola çok sık başvurur. Böyle etkili bir gazetede çıkan ilan aynı zamanda açıkça bir meydan okumadır. NYTimes'a Türkiye aleyhine verilen reklam da aslında bir gücün, bir meydan okumanın göstergesi oldu. İlan için kampanyayı başlatan kişi yatırımcı, işadamı Murat Aktihanoğlu. Kendisi ile geçtiğimiz yıl New York Ticaret Ateşeliği'nin daveti üzerine dahil olduğum TurkTechNet isimli bir organizasyonda tanışmıştım.
TURKTECHNET VE AKTİHANOĞLU
TurkTechNet oluşumu ekonomik büyüme ve dinamizme paralel olarak Türkiye'de sayıları hızla artan start-up firmalara Amerika'da yatırımcı bulmak üzere kurulmuştu. Geniş katılımlı, kâr amacı gütmeyen, sivil bir organizasyondu. New York Ticaret Ataşeliği bu işe öncülük etti. Orada Türkiye ile ilişkili olan kurum ve kuruluşlar da bu organizasyona destek verdiler. Murat Aktihanoğlu organizasyon içinde öne çıktı. Aktihanoğlu'nun iki özelliği vardı;
1) Start-up firmaları yakından izleyen bir yatırımcı idi.
2) Hem Türkiye'de hem de yurtdışında sermaye sahipleri ve yatırımcılar ile yakın ilişkisi vardı.
Aktihanoğlu bu geniş tabanlı organizasyonun hem en aktif üyesi hem de medyadaki yüzü oldu.
APOLİTİK BİR PROFİLİ VARDI
Apolitikti. Yatırımcılarlagirişimciler arasında köprü olmak isteyen bir profil çiziyordu. Türkiye'nin potansiyeline çok inanan ve ülkeden Facebook, Google gibi firmalar çıkabileceğini düşünen biriydi.
Sabah'a verdigi röportajda "yabancı yatırımcı için Türkiye artık riskli bir ülke değil son yıllarda müthiş şeyler oluyor" demişti. TurkTechNet toplantılarında iletişim halinde olduğu büyük yatırımcı ve fon yöneticilerinin Türkiye'ye ilişkin pozitif yaklaşımlarını anlatıyordu.