Türk markalarının global yolculuğunda içimizi açan haberler çoğalmaya başladı. Geçtiğimiz hafta dünyaca ünlü şarkıcı Madonna uzun aradan sonra Medellin isimli single'ını tanıttığında hepimiz sanatçının boynundaki 'göz nuru' kolyeye takıldık.
Çünkü, kolye dünyanın ilk tılsım mücevher markası olan Bee Goddess'ın yaratıcısı Ece Şirin'in tasarımıydı ve koleksiyonda 'Eye Light' ismiyle yer alıyordu.
Be Goddess için aslında bir ünlü ismin mücevherlerini kullanması yeni değildi. Daha önce ünlü Hollwood yıldızı Cate Blanchett de İyi Niyet Elçisi olarak Birleşmiş Milletler toplantısına davet edildiğinde, boynunda Bee Goddess'a ait barış savaşçısının sembolü olan Osmanlı Hançer'i vardı. Blanchett daha sonra Ocean 8 filminin tanıtımında da kameraların karşısına Be Goddess marka kolyeyle çıkmıştı.
Dün Şirin'le sohbet ettiğimde global marka olmak için verdiği mücadeledeyi, "Global markayı yönetmek uçak kullanmak gibi" diye tanımladı. Tüm zorluklara rağmen, Şirin'in 12 yıl önce sıfırdan kurduğu markası bugün dünya çapında bir tanınmışlığa ulaşıyor ama global arenada hâlâ hak ettiği yere gelemediğini düşünüyorum. Çünkü arkasında büyük bir finansal destek yok.
Ancak öğreniyorum ki, şu anda bir stratejik ortakla görüşme halinde. Ece Şirin, dünyada 40 noktadan satış yapacak büyüklüğe gelseler de asıl yurtdışı atağını yeni başlatıyor.
Türkiye'de 4, Bakü'de bir francshise mağazası olan Be Goddess haziranda Londra'da iki önemli caddede birden mağaza açacak.
Hali hazırda Londra'daki Harrods'ta dünyanın en ünlü mücevher markalarıyla aynı salonda satışta olan, Manchester ve Litz'de Harvey Nichols'da yer alan Be Goddess, Bond Street ve Walton Street'te de olacak. Sadece İngiltere'de değil, marka yakında büyük ilgi gördüğü Japonya'da Barney's'in yanı sıra ünlü lüks alışveriş mağazası Isetan içinde de satılmaya başlanacak.
Ece Şirin'e dün Madonna'nın markayla nasıl tanıştığını sorunca öğrendim ki, Hoollwood ünlülerinin stil danışmanı olan Eyub Yohannes Şirin'e ulaşıyor. Koleksiyonu Londra'da Yohannes'e tanıtan Şirin, Madonna'nın en çok aydınlanma, yeniden doğuşu simgeleyen Göz Nuru parçasını beğendiğini ama toplamda 19 parça sipariş ettiğini söylüyor.
Türk markalarının global yolculuğunda tanıtımın ne kadar önemli olduğu ortada. Gördüğüm şu ki Şirin'e ilham aldığı tılsımlar yardım ediyor ve ünlüler hiç hesapta yokken birden markanın yüzü oluveriyor. Dilerim, Türkiye dışına çıkan tüm Türk markalarının global yolculuğunda böyle güzel hikâyeler duyarız.