Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Osmanlı teması global yolculukta!

Sanıyorum hikâyesi güçlü markaların global pazarlarda şansı çok daha kuvvetli olacak. Tıpkı Caroline Koç ve Banu Yentur'un birlikte kurduğu Haremlique İstanbul gibi. 10'uncu yılını kutlayan marka hali hazırda Miami ve New York'taki satış noktalarıyla ABD başta olmak üzere Avrupa ve Ortadoğu'da büyüme trendinde ilerliyor. Banu Yentur, hedeflerinin global pazarlarda özellikle tanınmış çok katlı mağazaların içerisinde yer alarak büyümek olduğunu söylüyor. Öğreniyorum ki Ortadoğu'da en güçlü oldukları ülke Kuveyt ancak Beyrut, Riyad gibi şehirlerde de marka büyüme trendinde.
Markanın tasarımının da başında olan Banu Yentur, Topkapı Sarayı'nda yer alan Harem bölümünün girişindeki Yemiş Odası'nda 300 yıldır etkisini kaybetmemiş süslemelerden etkilenerek yeni bir koleksiyon hazırlamış. Önceki akşam Büyülü Oda adı verilen yeni koleksiyonun tanıtımında sohbet ederken Yentur, Topkapı Sarayı'ndaki esin kaynağıyla ilgili ilginç detayları da hatırlattı.
Yemiş Odası, güzel sanatlara verdiği önemle tanınan ve döneminde sarayı bir cennet bahçesine dönüştüren 3. Ahmet döneminde yapılmış. Hem batının hem de doğunun birleştiği oda olarak bilinen odadaki ahşap boyamacılık ve ayna gibi detayların denen o ki Osmanlı'da ilk görüldüğü yerdi. Banu Yentur, Türkiye üretimi koleksiyonun ve de markanın yurtdışında gördüğü talepten çok memnun olduklarını ve bu yılı çok iyi bir büyüme rakamıyla kapatmaya hazırlandıklarını söylüyor. Öğreniyorum ki Haremlique yurtdışında internetten satış kanalını da açmaya hazırlanıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA