Önceki gün Turkcell CEO'su Kaan Terzioğlu'nun Küçükyalı'daki 'dijital kokpit'e dönüşen odasında Türkiye'nin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine insanların ne izlediğini, ne dinlediğini, ne okuduğunu, kısacası o anda neler yaptığını anbean gözlem yapma fırsatı yakaladık.
Turkcell, 2017'de dijital servislerde büyümeye odaklanarak dijital operatöre dönüşme sürecine girdi. Hal böyle olunca aralarında arama motoru Yaani ve müzik hizmeti Fizy'nin de bulunduğu şirketin hizmete soktuğu 7 dijital servise ilişkin tüm istatistikler Terzioğlu'nun odasının duvarlarında da yerini aldı. Türkiye'ye ait merak ettiğimiz her soruya dijital ekrandan cevap veren Terzioğlu, masasında duran mikrofondan da Alexa'ya web trafikleriyle ilgili soru sormayı ihmal etmiyor.
İnsan saatlerini burada büyük merakla geçirebilir. Öyle ki adını bile duymadığımız bir sanatçının o dakikalarda Türkiye'de en çok dinlendiğini duyup bizler de şaşırıyoruz. Ya da bir derginin bir anda en çok indirilen dergi olduğunu görüyor ve acaba kapağında kim vardı diye meraklanmadan duramıyoruz. Türkiye'nin saatlik, anlık profili çıkıyor ve mesela ülkenin en ücra köşelerinde o dakikalarda birilerinin bilgisayarına, cep telefonuna bilim dergisi indirdiğine tanık olunca insan umutlanıyor.
Özetle gördüğümüz Turkcell'in çoktan ses ve sms üzerinden büyümeyi bıraktığı oluyor. Şimdi devir dijital servisleri iyi yönetme ve bu alanda iyi markalar, hizmetler çıkarma devri. Türkiye, Çin, Kore ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda dijital servisler açısından büyük bir potansiyel olduğunu Kaan Terzioğlu da görmüş. "Sadece Türkiye'de değil, dünyanın çeşitli ülkelerinde bu alanda büyüyeceğiz. Ses ve sms Turkcell'in gelirinin yüzde 20'sinin altında. Dijital servisler 3 haneli büyüyor" diyor.
En hızlı büyüyen operator olduklarını ve ilk 9 aydaki büyümelerinin yüzde 26.6 olduğuna dikkat çekiyor Terzioğlu ve dijitale odaklanan ilk operator olmanın meyvelerini de yemeye başladıklarını ve 3'üncü çeyrek itibarıyla hedeflerin üzerinde bir performans sergilediklerini söylüyor. Öğreniyoruz ki Turkcell'e 2017'de 2.4 milyon yeni müşteri gelmiş. Terzioğlu'na göre bunun en büyük sebebi de sundukları dijital servisler. 2018'de özellikle sanal para ödeme sisteminin çok büyüyeceği anlaşılıyor. Turkcell de bu pazarda sitelere hızlı, güvenli geçiş imkânı veren Paycell ile büyüme planı yapıyor. Terzioğlu, mobil ödeme pazarının telekom şirketleri için çok önemli bir büyeme alanı olacağına inanıyor.
Turkcell'i 2018 yılında dijital servisler üzerinden büyütmeye odaklanan Turkcell'in CEO'su Türkiye'nin de önümüzdeki yıl önemli bir büyüme kaydedeceğine inanıyor. Terzioğlu, 'Türk ekonomisinin son çeyrekte gösterdiği iki haneli hızlı büyüme 2018 yılı için de önemli işaret veriyor. 2018'de özellikle döviz kurlarındaki hareketliliğin ve enflasyonun daha kontrol edilebilir düzeylerde gerçekleşeceğini tahmin ediyorum" diyor.