Türkiye'deki şirketlerin sosyal sorumluluk projelerinin kapsamının nicedir değişmeye başladığını gözlemliyorum. Büyük gruplar birer birer kendi içerisinde ekipler kurarak büyük projeleri yönetmeye koyuluyor.
Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, kendi gruplarında değişen yol haritasını anlatırken bu konuya parmak bastı: "Ülkeler ekonomik anlamda ne kadar yüksek bir seviyeye gelirse, kurumların sosyal sorumluluk anlamında yaptığı katkıların kapsamı da o seviyede gelişiyor, değişiyor. Eskiden Türkiye'de bizim gibi birçok şirket, sosyal sorumluluk projelerini kendi yapacak ekibi olmadığı için sponsorluk vererek yapardı ama şimdi iyi ve daha görünür olması için projeleri kendi ekibimizle yapıyoruz. Yani sponsorluktan çıktık, bu işi kendi yöneten şirket haline geldik."
Doğuş Grubu önce spora, spor içinde basketbola bu yöntemle odaklandı ve işi kimden öğrendiklerini de Şahenk anlattı. Doğuş Grubu, 2012 yılında o dönemin spor, moda ve eğlence alanında dünya çapında bir şirket olan IMG Worldwide ile ortaklık yapmıştı. Şirketin Tampa'daki Spor Akademisi'nde tenisten, golfe, futboldan, basketobola kadar birçok alanda çok başarılı sporcu yetiştiriliyordu ve Şahenk bu yapıyı Türkiye'ye de taşımayı ve bir spor akademisi kurmayı hayal ediyordu. Ancak IMG bir başka şirkete satılınca Şahenk'in hayalleri yarım kaldı, ortaklık da bitti. 'Ama' diyor Şahenk, "Biz böylece ortağımızdan bu işin nasıl yapılacağını öğrendik. Basketbola odaklandık ve Oyunda Kal Projesini de başlattık."
Doğuş Grubu, Oyunda Kal Projesi ile 2014 yılından bu yana yurtiçi ve yurtdışında 35 farklı şehirde toplam 38 basketbol sahası yeniledi ve basketbol potasına ulaşamayan 80 bin çocuğa ulaşmayı başardı. Proje hem Türkiye'de hem de Doğuş'un yatırım yaptığı bazı ülkelerde güzel sonuçlara ulaştı. Bir dip not. Kimileri neden sadece Türkiye'de yapmıyor diye Şahenk'i belli ki eleştirmiş ancak kendisi diyor ki projeyi yurtdışına taşırken, bir Türk'ün yaptığı proje olması nedeniyle Türkiye'ye olan merakın, ilginin, pozitif algının da artmasına yol açtık. Bu dönemde en büyük ihtiyacımız da pozitif tanıtım.
Ferit Şahenk, Darüşşafaka Cemiyeti'nin herkes tarafından takdir edilen misyonunda kurucu Ayhan Şahenk döneminden başlayıp bugünlere kadar bir yol arkadaşlığı yaptıklarını söylüyor ve şöyle devam ediyor: "Rakamsal olarak konuşmak doğru değil ancak hep bu kuruma yardım ettik. Bu dün de böyleydi. Bugün de böyle, yarın da böyle devam edecek. Basketbola gelince... Türkiye'yi ABD, Avrupa ve Asya'da en güzel basketbol ile tanıtacağımızı düşünüyoruz. Gençlerimize iyi sporcu olmaları için küçük yaşlarda dokunmak gerekiyor. O yüzden Darüşşafaka çok önemli bir yer. Türk sporcusu yetiştirecek, onları milli takıma hazırlayacak, hatta Avrupa ve ABD gibi ülkelerde ülkeyi temsil edecek kapasitede olmaları için ne gerekiyorsa bunun altyapısını oluşturacak bir misyonla yola çıktık. Darüşşafaka'dan çıkmak gibi bir durum bizim için mevzubahis değil yani. Yönetimde Darüşşafaka ile koşturmaya devam edeceğiz. Alyapıda güzel başarılar elde ediyoruz."
Ferit Şahenk, Doğuş olarak basketbol'un dışında bir de yelkene destek verdiklerini ve yelkende Hırvatistan'ın öne çıktığını anlatıyor ve "İnşallah Fenerbahçe'deki genç kardeşlerimizi Hırvatistan'ın iyi hocaları ve sporcularıyla bir araya getirip antreman yaptıracağız" diyor.