Hikâye oldukça ilginç. Online tesettür giyimde bir numaraya oturan Modanisa'nın kurucusu Kerim Türe bir gün televizyon izlerken, güzellik yarışmalarına tesettürle katılan ilk kadın olan ve Miss Minnesota için ABD'de podyuma çıkan 19 yaşındaki Halima Aden'in tesettür mayosuna takılır. Çünkü Aden'in giydiği burkini, Modanisa'da satılmaktadır.
Türe biraz araştırınca, Halima Aden'in, ABD'de bulamadığı mayoyu Modanisa'dan sipariş verdiğini öğrenir. Bugün itibarıyla dünya çapında üne kavuşan Halima Aden'in Max Mara gibi ünlü markaların yüzü haline geldiğini bir dip not düşeyim burada.
Sadece birkaç yıl önce kurulan bir online satış mağazası için bu inanılmaz güzel bir reklam olmalı. Zaten Kerim Türe de hemen temasa geçtiği Halima Aden ile işbirliği yapmakta gecikmez ve iki hafta önce de Londra'da düzenledikleri defilede podyuma çıkarır.
Londra'da 10 bin kişinin ziyaret ettiği Müslüman Yaşam Tarzı Fuarı kapsamında Modanisa'nın öncülüğünde paneller de düzenleyen Türe, "Modada kapı olacaksak yolu Londra'dan geçiyor" diyor.
"Muhafazakar kesim bu işten anlamaz. İnternetten asla satın almaz. Ben bu gömleği kolu uzun yapmam, çünkü asla satmaz.
Çekini kabul etmem mümkün değil, sen en iyisi kredi kartıyla sipariş ver." 6 yıl önce Türe ve birkaç arkadaşı tarafından kurulan Modanisa adeta yoktan var olmuş ve yukarıda tırnak içine aldığım zorluklarla bir bir mücadele ederek bugünlere ulaşmış.
140 ürünle satışa başlayan Modanisa, öylesine hızlı büyümüş ki bu yıl ürün sayısı sitede 30 bine, Kurtköy'de 1.5 milyon dolarlık yatırımla açılan depoda ise 1 milyona ulaşmış durumda.
Doğrusu hedefleri yerel değil global koymak da ayrı bir iddia ama görünen o ki Modanisa zirve yolunda hızla ilerliyor. 2016 yılında 3 milyon adetin üzerinde ürünün satıldığı Modanisa'da bugün itibarıyla tasarımcı sayısı 45'i yabancı olmak üzere 57'ye ulaşmış.
Yıllık 100 milyon, aylık da 9 milyon tıklanma adedine ulaşan siteyi 120 ülkeden ziyaret edenlerin yüzde 90'nı da kadınlardan oluşuyor.
Kerim Türe'nin girişimine ilk inananlardan biri kendisi de seri girişimci olan Hasan Aslanoba olmuş ve Modanisa'nın yüzde 20'sini satın alarak yatırım yapmış.
Daha sonra Suudi Telekom'un da yüzde 10 oranında ortak olduğu Modanisa'ya her gün 170 yeni ürün geldiğini Türe'den öğreniyorum.
Türk malının Ortadoğu'da çok iyi bir itibarının olduğunu anlatan Türe, müşterilerin büyük bir kısmının bu nedenle bu ülkelerden geldiğini söylüyor.
Her ne kadar ciro telaffuz etmese de Türe'nin anlatımından Modanisa'nın bugün itibarıyla birkaç 100 milyon dolarlık şirket haline geldiğini söyleyebilirim.
Türe, "Türkiye için tren rayı döşüyorum ve üreticilere, tasarımcılara al vagonunu gel ve malını tüm dünyaya sat diyorum. Modanisa şu anda e-ihracatta şampiyon" diyor.
Öğreniyorum ki Ortadoğu'nun yanı sıra Avustralya'dan ABD'ye, Kanada'dan Almanya'ya kadar dünyanın dört bir yanına çok kısa sürede paket gönderimi yapıyor.