Ankara'da koalisyon turları başladı, iş dünyası da TÜSİAD ve MÜSİAD'la ayrı kollardan TBMM'ye girmeyi başaran 4 partinin lideriyle dirsek temasında. İş dünyasının güçlü bir koalisyon isteğini ve özellikle de bu isteğin başında AK Parti-CHP koalisyonu olduğunu geçen hafta dile getirmiştim. Şimdi tüm olasılıklar masaya yatırıldı, yeni bir seçimi daha Türkiye'nin kaldırmasının mümkün olmadığını konuşuyorlar.
Güçlü bir koalisyonla iş dünyası istihdam yaratacak, işsiz sayısını azaltacak yatırımların peşinde olduğunu bulduğu her platformda paylaşıyor.
Tabii tüm bunlar yaşanırken, şirketler odaklandıkları konulardaki yeniliklere, yeni projelere, yeni konulara da ara vermiyor.
Hafta sonu Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk'la sohbet etme fırsatı yakaladım. Türkiye'nin en büyük GSM operatörlerinden biri olan Vodafone son yıllarda özellikle spor alanında yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. Beşiktaş Spor Kulübü ile yaptığı büyük anlaşmalar herkesin dikkatini çekmişti. Türkiye'nin ilk akıllı stadyumu için yola çıkan şirket, dijitalleşme konusunda büyük altyapı yatırımlarına girişti.
Ender Buruk, bu alana yapılan yatırımlara istaneden, "Sporda dijitalleşmenin öncüsü olacağız" diyor.
Hafta sonu Bodrum Açıkdeniz Yelken Kulübü ve Bodrum Marina Yat Kulübü tarafından Vodafone Red ve HTC sponsorluğunda Vodafone Red Famous Cup Yelken Yarışları düzenlendi. Yarışma hakikaten de son derece dijitaldi. Bütün teknelerde Vodafone 3G teknolojisi kullanılarak kablosuz ağla donatılmıştı ve yarışçılar bu güzel spor olayını her dakika sosyal medya araçlarını kullanarak detaylarıyla yayımladılar.
Ne güzel ki Vodafone daha çok aboneye ulaşmak için bulduğu her fırsatı değerlendirirken, bir yandan da 3 bir yanı denizlerle çevrili olmasına rağmen denize sırtını dönmüş bir ülke görünümündeki Türkiye'de yelken sporunu ve denizciliği sevdirmek için yatırım yapıyor. Türkiye'nin tanınmış yüzlerini yelkenin elçisi olmalarını için ikna ediyor, onları yarışlara davet ediyor ve yelken sporunun her yaş ve kesimin yapabileceği, erişilebilir bir spor olduğunu göstermek için kampanya yürütüyor.
Ender Buruk, yeni sporcu yetişmesinin, yelken sporunun gelişmesi ve yaygınlaşması anlamına geldiğini söylüyor ve kendilerinin yelken ekonomisine katkıda bulunduklarını söylüyor.
Öğreniyorum ki 10 yılda bu yarışlara 205 tekne katılmış ama sadece bu yıl katılan tekne sayısı tek başına 27'yi bulmuş. Katılan yelkenci sayısı da 1500'e ulaşmış.
Yelken yarışları, teknelerdeki kameralarla ve HTC'nin Re-Camera'sı ile canlı olarak YouTube ve Periscope dahil tüm sosyal kanallarda 5.5 milyon kişi tarafından izlenmiş.
Buruk, "Bugün dijital teknolojiler, doğayla mücadelenin en üst düzeyde yaşandığı sporlardan biri olan yelkende de sporcuların en büyük ve en güvenilir yardımcısı haline geldi. Makinelerarası iletişim çözümlerimiz ile tekneleri anlık izleyerek lokasyon, hız, yön, isim ve kat edilen mesafe gibi performans bilgilerine ulaşma olanağı sağlıyoruz" diyor.