Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Çift haneli büyüyecek Brisa 2 yıldır alınamayan ödülü nasıl aldı?

Ekonomideki büyüme yavaşladı belki ama bazı sektörlerde üretim tam gaz devam ediyor.
Geçen hafta inovasyon ve müşteri odaklı çalışmaları nedeniyle Palladium Group tarafından verilen Stratejik Yönetimde Başarı Ödülü'ne layık görülen Brisa'nın Genel Müdürü Hakan Bayman ile bir araya geldiğimizde öğrendik ki Brisa 3 vardiya halinde 24 saat üretim yapıyor.
Yüzde 40'ları bulan pazar payı ile Türkiye'de lider konumunda bulunan Brisa, öyle görünüyor ki otomobil üreticilerinin ve yurtdışından gelen talepler doğrultusunda üretimine tam gaz devam ediyor.
Bridgestone, Lassa, Firestone, Dayton lastik markaları, Bandag kaplama markası ve Energizer akü markalarıyla 2013 yılında, Brisa'nın toplam yıllık satış geliri yüzde 5 artarak 1.5 milyar lirayı buldu. Hakan Bayman, net dönem kârlarının da yüzde 51 artışla 144 milyon liraya ulaştığını söylüyor. 2014 yılında ise Brisa'nın büyümede çift haneli bir rakam beklentisi içinde olduğunu yine Bayman'dan öğreniyoruz.
Gelelim Brisa'nın aldığı Stratejik Yönetimde Başarı Ödülü'ne... Bir lastik üreticisinin tüketiciye ne kadar yakın olduğunu düşünürsünüz acaba? Brisa bu konuya kafayı epeyce yormuş. Neticede lastik alırken içimizi büyük bir sevincin kaplamadığını düşünürüm. O nedenle de pek çoğumuz lastik değiştirme işini ertelemeyi yeğleriz. Hal böyle olunca lastik üreticilerinin bir şekilde bizi zorlaması gerekir değil mi? İşte Brisa bunu yapıyor. Kapınızın önüne gelip otomobilinizin lastiğini değiştirme, kış lastiğinizi alıp sizin için uygun koşullarda depoda tutma gibi servisleri böyle doğmuş belli ki. Lassa Yol Yardımı'nı 2000 yılında uygulamaya koyan Brisa, bugün lastik. com ile çok daha ileri bir hizmet sunuyor tüketiciye ve karşılığında da önemli ödüllerin sahibi oluyor. Kış lastiğinin ne kadar önemli olduğu konusundaki bilinç bir yandan, kapınıza kadar gelip lastiğinizi değiştireceğini ve mevcut lastiklerinizi de istediğiniz tarihe kadar sizin için saklayacağını söyleyen bir şirkete en çok da kadınlar hayır diyemiyormuş. Öğreniyorum ki kapıda yapılan lastik değişimin en büyük müşterisi kadınlar.
Hakan Bayman, üretimde Japon ortakları ile zaten kalite ve verimlilikte en üst noktalara çıktıklarının altını çiziyor. Türkiye'nin de özellikle hizmet sektöründe gösterdiği inovatif yaklaşımlarla Japonya'nın dahi dikkatini çekmeyi başardıklarını anlatıyor. Brisa tüm şirkette bir algı değişikliğine gitmiş ve müşteriye karşı 360 derece çözüm odaklı olmayı başarmış. Tüm bunlar neticesinde de son iki yıl hiçbir şirketin kriterleri yerine getirerek almayı başaramadığı Palladium Group'un ödülünü almayı başarmış Brisa.
Hakan Bayman yeni projelerin de yolda olduğunu söylüyor. Her yerde müşterinin karşısına çıkmayı amaçlayınca şimdi artık oto yıkama işine de girmelerinin şart olduğunu düşünmüşler. Yakında Brisa konsept bir oto yıkama ile karşımıza çıkabilir ve siz otomobiliniz yıkanırken bir anda kendinizi araç lastiğinizi değiştirirken bulabilirsiniz. Benden söylemesi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA