Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HASAN GENÇ

Tablet bilgisayar pazarı: iPad ve diğerleri

Tablet bilgisayar pazarında 2012 yılının ilk çeyreğine ait rakamlar netleşti.

Pazar araştırma şirketi NPD tarafından açıklanan rakamlar tablet pazarını özetler nitelikte.

İlk çeyrek rakamlarında tablet pazarının %124 büyüdüğü görülüyor. Apple, iPad ile pazarda %62.8'lik paya sahip ve liderliğini sürdürüyor.

Tablet bilgisayar pazarında iPad ve diğerleri var demek abartı olmaz. İlk 3 ay sonunda pazar %124 büyürken, iPad satışları %162 artış gösterdi.

Apple ilk üç ayda 13.6 milyon iPad satışı gerçekleştirdi. Yeni iPad 16 Mart'ta satışa sunulmuştu. Bu raporda yeni iPad'in sadece 15 günlük satış rakamları yer alıyor.

Apple'ın en yakın rakibi Samsung ise 1,6 milyon tablet satışı ile pazarda %7.5'luk paya sahip olabildi. Apple'ın 9.7 inçlik iPad'ine karşılık Samsung'un Galaxy Tab serisinde farklı özelliklere ve ekran ölçülerine sahip birçok modeli olduğunu da hatırlamakta fayda var.

Kindle Fire ile tablet pazarına iddialı bir giriş yapan Amazon ise 900 bin adet tablet satışı ile %4 paya sahip ve 3. sırada. Amazon'un tek bir ürün ile bu kadar yüksek bir satış rakamına ulaşmış olması da önemli bir başarı. 7 inçlik Kindle Fire'ın elde ettiği başarı Apple'ı da etkilemiş olacak ki mini iPad modeli için kolları sıvadılar.

NPD'nin raporunundaki sürpriz ise 4. sırada yer alan Blackberry Playbook oldu. RIM, düzenlediği çeşitli kampanyalar ile ilk çeyrekte 500 bin Playbook satmayı başardı ve %2.3'lük bir pazar payına sahip oldu. Blackberry'e yakın sayıda tablet satışı gerçekleştiren Asus ise 4. sırada yer alıyor.

Son bir yıl içinde birçok tablet modelini inceleme fırsatı buldum. Tablet bilgisayarların tasarımları artık neredeyse birbirinin kopyası. Kullanıcı ergonomisi düşünüldüğünde artık tasarım olarak daha fazla bir değişiklik yapmak mümkün görünmüyor. Donanımsal özellikler de birbirine çok yakın. Her yeni modelde daha hızlı işlemci, daha fazla hafıza ekleniyor. Yeni çıkan bir teknolojiyi her marka hızlıca kendi modeline entegre ediyor. Teknik özellikler tüketicinin tercihini belirliyor olsaydı bugün iPad en çok satan tablet olmazdı.

iPad'in pazardaki ezici üstünlüğünün en önemli nedeni AppStore'da sunulan uygulamaların zenginliği. Bugün tüm gazete ve dergiler mobil platformda ilk önce AppStore'da yerini alıyor. Android daha sonra geliyor, hatta çoğu gazete ve dergi halen Android'in uygulama dükkanı Google Play'de yok. Bunun dışında iPad'e özel hazırlanan yüzlerce ücretsiz e-dergi de AppStore'da yayınlanıyor.

Apple'ın kendi ürettiği tablette tamamen kendisinin geliştirdiği işletim sistemi iOS'u kullanması da performansı üst seviyeye çıkartıyor. Android tabletlerin yazılımsal olarak iPad kadar stabil olmadığı da rahatlıkla söyleyebilirim. Android işletim sistemine sahip tabletlerin bir standardı olmadığı için her Android uygulamayı her Android cihazda çalıştırmak da mümkün değil.

Tablet pazarında Apple'ın iPad ile koyduğu kuralları değiştirecek bir marka ve model çıkar mı? Şu an için biraz zor görünüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA