Ergenekon Dâvâsı sonuçlandı. Bu tarihî dâvâ, Türk yargı ve demokrasi tarihinde bir milât olmuştur. Bir avuç idealist, dürüst, çalışkan hâkim ve savcı, beş yıldan fazla bir müddet zarfında gece gündüz çalışmış, milyonlarca bilgi ve belgeyi değerlendirmiş ve bunun sonucunda sanıkların önemli bir kısmının suçluluğuna hüküm verilmiştir. Bu kararla birlikte 'Ergenekon Terör Örgütü'nün mevcudiyeti, faaliyetleri ve darbelerle ilişkisi kesin delillerle ispat edilmiştir.
Türkiye, 27 Mayıs 1960'tan beri ne yazık ki yarım asra yakın devam eden 'Darbe ve Militarist Vesayet Dönemi'nde darbeciler ve tepeden inmeciler yüzünden çok vakit kaybetmiştir. Eğer demokratik rejim sık sık kesintiye uğramasaydı 2023 hedeflerimize bugün çoktan ulaşmış olacaktık. Saati durmuş jakoben totalitarizmin demode modernleşme projeleriyle, marşlarla, lâikçi hezeyan ve baskılarla Cumhuriyet'in ilk 27 yılını boşa geçirdik. Ana yurdu dört baştan 'demir ağlarla örmek' şöyle dursun, Abdülhamid Hân'ın demiryollarının onda birini bile gerçekleştiremedik.
***
Başbakan Erdoğan'ın
İstanbul'da açtığı
'Marmaray Projesi',
Ergenekon Dâvâsı'nın sonuçlarının açıklanmasıyla gündemin başköşesinden düşüverdi. Halbuki bir taraftan
Türkiye'yi geri bırakan darbelerin ve darbe örgütlerinin hesabı görülürken, diğer taraftan hizmet kervanı hız kesmeden yoluna devam ediyor.
Başbakan Erdoğan,
'Buna asrın projesi demek yanlış olur, aslında bu asırların projesidir. Çünkü böyle bir projeyi ilk defa gerçekleştiriyoruz' derken,
Türk Milleti adına da haklı olarak iftihar ediyordu.
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek bir demiryolu düşüncesi ilk defa 1860'larda
Sultan Abdülmecid tarafından tasarlandı. Lâkin, çeşitli siyasî, malî ve teknik sebeplerle tahakkuk ettirilemedi.
Başbakan test sürüşünü bizzat gerçekleştirirken,
'Ecdadımızın eskiz çalışmalarını yaptığı bir projeydi ama bu projeyi tahakkuk ettirmek bize nasip oldu' diyor ve haklı olarak bu, dünyanın en güzel eserlerinden biriyle övünüyor.
***
Bu proje, sadece
İstanbul'un projesi değildir. 29 Ekim 2013'te hizmete açılınca, dünya çapında
Pekin-Londra hattını birbirine bağlayacak; ayrıca
Kars- Bitlis- Bakü hattıyla bütünleşecek dev bir projedir.
Erdoğan'ın verdiği bilgiye göre, projenin tarih ve çevre hassasiyeti sebebiyle yapımı 4 yıl gecikmiş.
'Gezi Çapulcuları' bu hassasiyeti nasıl yorumlar dersiniz?..
Proje'nin maliyeti 9.3 milyar liraya baliğ olacak.
Marmaray Projesi kapsamında, denizin yaklaşık 60 metre altında tüneller, ray serimi montajı ve istasyonların betonarme yapımları tamamlandı. 1378 metresi batırma tüp olan toplam 13.558 metre tünel, 63 km. banliyö hattı, üçüncü hat ilâvesi, üstyapı ve elektromekanik sistem yenilenmesi ve demiryolu aracı imaliyle beraber, 9 milyar 300 milyon liralık projenin 8 milyar civarında kredi finansmanı olacak. Proje, hizmete açıldığında saatte 75 bin yolcu taşıyabilecek.
***
Türkiye, artık demokratikleşmesini büyük ölçüde tamamlamış, terörle mücadelede başarısını ispat etmiş ve lokomotifini bulmuş bir ülkedir. Varsın darbeciler felâket tellallığını yapsınlar, terör örgütü militanları ülkeyi parçalama rüyaları görsünler; önü açılan
Türkiye, hedefine hızla ulaşacaktır. Bu memlekette taş üstüne taş koyma nasibi olmayan zavallıların fitneleri artık büyüme trenimizin hızına yetişemeyecektir.