Bu aralar üniversite ziyaretlerimde duyduğum bir kavram var: Melek Yatırımcı. Kimdir bu Melek Yatırımcı? Start-up diye tanımlanan başlangıç aşamasında olan ya da ürüne/şirkete dönüşebilecek fikre sahip olan kişilere sermaye desteği veren, bilgi birikimini aktaran, yeni iş bağlantıları sağlayan kişi veya kurumları ifade ediyor.
Girişimcilik ekosisteminin en temelinde yatan iş fikrinin, ticari bir ürün haline getirilip hayata geçirilmesi için gerekli finansman ve hizmetin sağlanması gerekiyor.
Üniversiteliler, iş fikirlerinizin hayata geçebilmesi için gerekli hizmet ve sermayenin karşılanması için yakın çevre ve kamu kaynaklarının dışında da imkânlar var.
Melek Yatırımcılık özellikle iyi bir iş fikri olan öğrenciler için çok büyük fırsat. Bir Melek Yatırımcı'dan destek alan öğrenci, öncelikle daha okurken iş hayatına atılıyor, kendi şirketlerini kurabiliyor. Başarılı olamasa bile kazanacağı tecrübe onun için paha biçilemez.
Hayallerinizin peşinde koşun
Öğrenciler, özellikle start-up yarışmalarına katılarak Melek Yatırımcılık'tan faydalanabilir.
Değerli dostum, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi (İKBU) Rektörü Prof. Dr. Çağrı Erhan'ı ziyaretimde Altınbaş Holding ve Keiretsu Forum Türkiye Melek Yatırımcı Ağı işbirliğinde "Benim Fikrim, Benim İşim" yarışması düzenlediklerini öğrendim.
İKBU'da okuyan lisans, önlisans ve yüksek lisans öğrencilerinin katılacağı yarışmada kazanan ilk 3 kişiye ön kuluçka bünyesinde hem sermaye hem de saydığım destekler verilecek.
Ek olarak, yarı finale kalan öğrenciler de melek yatırımcılarla bir araya gelme, iş fikirlerini geliştirme fırsatını bulacak. Melek yatırımcılar sadece öğrencilere destek olmuyorlar. Fikri olan ve ürüne dönüşebilen herkese destek veriyorlar. Ancak elbette bunun için bir çatı gerekli. Üniversite, bu çatıyı da öncelikle kendi öğrencileri için oluşturmuş. Amaçları, seneye bu Melek Yatırımcılık ve Kuluçka Merkezi'ni öncelikle akademisyenlere ve daha sonra üniversite dışına açmak olacak.
Peki, ne tür projeler daha şanslı?
Öncelikle fikriniz ürüne dönüşebilmeli. Bu çok önemli ve de bu ürün pazarlanarak gelir elde edilmeli. Kimse sadece Mars'ta para edecek bir fikre para yatırmak istemez. Örneğin, şu anda kullandığımız mouse'un 1980'lerin sonlarında CERN'de bulunduğunu düşünürsek, o dönemlerde kimse bu teknolojiye hazır olmadığı için, bu fikir para etmedi. Ancak, bilgisayar evlere girince mouse pazarlanabilir hale geldi ve piyasası oluştu. Genç girişimcilere tavsiyem yılmasınlar, fikirleri varsa peşinden koşsunlar ve de Melek Yatırımcıların kapısını çalsınlar.